VarioFill – innowacyjny system załadunku i wyładunku
VarioFill składa się z przechylanej w zakresie 80° przegrody oraz systemu automatycznego załadunku i rozładunku. Pomimo tego, że przyczepa Tigo jest krótsza o co najmniej 1 m w porównaniu do innych modeli w tej klasie, dodatkowa przestrzeń 6 m³ nad zespołem ładującym zapewnia jej większą pojemność, całkowicie zamknięta rama przegrody gwarantuje natomiast maksymalny poziom stabilności.
Regulacja 2-stopniowego układu automatycznego załadunku oraz ustawianie ciśnienia zgniatania materiału odbywa się w sposób płynny za pośrednictwem terminalu. Dzięki możliwości obniżenia przenośnika podłogowego o 250 mm, materiał nie musi być też wpychany pod górę do kanału wciągającego. Hydrauliczny, 2-stopniowy napęd przenośnika podłogowego modelu XR (opcja w modelu PR) może być dowolnie regulowany w zależności od materiału i masy. Bezstopniowa regulacja prędkości przesuwania pozwala na szybkie opróżnianie skrzyni z opcją do 25 m/min.
Łatwe sterowanie i ochrona struktury gleby
Przyczepami Tigo można sterować przy użyciu dżojstika Variotronic, do którego można dowolnie przypisać 10 funkcji lub poprzez terminal Varioterminal. Istnieje również możliwość skorzystania z funkcji zarządzania osprzętem ciągnika TIM (Tractor Implement Management) dla automatyzacji procesu przepływu pokosu w przyczepie.
Przyczepa sama reguluje wówczas prędkość jazdy ciągnika do obciążenia podbieracza i przystosowuje się na bieżąco do warunków, tak aby utrzymać stale jak najlepszą wydajność. W rozwiązaniu tym zastosowano czujnik prędkości, który na podstawie twardości pokosu wysyła odpowiednie informacje do zespołu momentu obrotowego i podbieracza.
Oprócz zapewniania wysokiej jakości paszy przyczepa Fendt Tigo dba również o ochronę gleby. W tym celu wyposażona jest w regulowane koła samonastawne odciążające podbieracz oraz rolkę podporową, która chroni podbieracz przed zagłębianiem się w podłoże.