[ATR] Gospodarka i rolnictwo

Program dla polskiego ziemniaka

Data publikacji:

21 września 2018 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyjął „Program dla polskiego ziemniaka”. Program stanowi kompleksową analizę najistotniejszych problemów dotykających branżę oraz określa działania służące ich rozwiązaniu. Kluczowymi dla programu są przy tym działania w celu ograniczenia występowania w Polsce bakteriozy pierścieniowej ziemniaka.

Wprowadzenie obowiązku wysadzania ziemniaków wolnych od bakterii Clavibacter michiganensis ssp. sepedonicus (Cms) doprowadzi bowiem w kilkuletniej perspektywie do znaczącego ograniczenia występowania tej bakterii w gospodarstwach profesjonalnie zajmujących się produkcją ziemniaka, co pozwoli na zniesienie ograniczeń w eksporcie polskich ziemniaków do pozostałych państw członkowskich Unii Europejskiej. Równolegle utrzymana będzie realizacja dopłat do powierzchni obsadzonych kwalifikowanymi sadzeniakami ziemniaka oraz wsparcie finansowe gospodarstw w przypadku wykrycia choroby. Wsparcie producentom udzielane będzie także poprzez działania informacyjno-edukacyjne.

Program uwzględnia także kontynuowanie prowadzonych przez resort rolnictwa działań, mających na celu wyeliminowanie ewentualnych nieprawidłowości na rynku ziemniaka, w tym w zakresie kierowanych do konsumenta informacji o ich pochodzeniu.

Niezwykle istotne dla zwiększenia dochodowości produkcji ziemniaka będą również działania promocyjne, tak na rynku krajowym jak i na rynkach zagranicznych.

Przewiduje się, że program będzie realizowany przez okres 4 lat, po czym przeprowadzona zostanie ocena efektywności przyjętych rozwiązań.

Źródło: MRiRW

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.