[ATR] Aktualności

Producent w natarciu

Data publikacji:

W 2017 r. spółka Mega została zakupiona przez francuską firmę Benalu, jednego z czołowych producentów naczep i przyczep oraz zabudów pojazdów. W skład grupy Benalu, obok Megi, wchodzą obecnie Bennes Marrel i Maisonneuve. Dla producenta z Nysy rok 2019 był bardzo udany i stał pod znakiem poprawienia pozycji i udziałów rynkowych.

Według danych pochodzących z CEPIK firma Mega plasuje się obecnie w grupie 5 największych dostawców wywrotek dla firm transportowych, które wykorzystują je m.in. do transportu płodów rolnych. Spółka rozwija także opracowany z myślą o potrzebach rynku rolnego wózek Mario 2, służący do sprzęgania ciągnika rolniczego z naczepą, tworząc wielofunkcyjny zestaw rolniczy. Mario 2 wyposażony jest w niezależną hydraulikę napędową WOM (zbiornik 160 l), a także w pneumatyczne sterowanie hydrauliką. Na życzenie jest m.in. opcja zdalnego sterowania z kabiny ciągnika, a także hydrauliczna łapa podporowa.

Rok ubiegły była dla producenta z Nysy bardzo udany. Strategia producenta na 2020 r. zakłada utrzymanie silnej pozycji na dotychczasowych rynkach oraz poszukiwanie nowych.

– Stawiamy na dalszy rozwój i specjalizacje. Zwłaszcza w pojazdach do przewozu kruszyw i płodów rolnych. Pracujemy również nad nowymi rozwiązaniami wynikającymi ze zmieniającego się rynku i zapotrzebowania naszych partnerów – podkreśla Michał Brodziński, dyrektor sieci sprzedaży Benalu Polska&Mega Polska.

Dbałość o technologię

Firma Mega konsekwentnie stawia na inwestycje mające na celu zwiększenie i unowocześnienie technologii produkcji - w ostatnich dwóch latach wydała na ten cel ok. 10 mln zł. W planach jest budowa nowej lakierni, zakup automatów spawalniczych do podłużnic oraz adaptacja kolejnych hal pod produkcję.
Inwestycje dotyczyły także oferty firmy. W 2019 r. producent zoptymalizował m.in. flagową wywrotkę aluminiową MegaLight3 oraz unowocześnił tzw. „rynnę”, czyli wywrotkę stalową. Pozwoliło to na wydłużenie gwarancji na konstrukcje skrzyni tych pojazdów do 3 lat. Spółka rozbudowuje także park pojazdów do wynajęcia i sieć autoryzowanych punktów obsługi.

– Nasz dział R&D stale pracuje nad optymalizacją masy własnej pojazdów bez utraty parametrów wytrzymałościowych. Poza tym rynek oczekuje inteligentnych rozwiązań opartych nie tylko na technologii cyfrowej czy też inżynieryjnej, ale również na zastosowaniu wysokogatunkowych stopów stali i aluminium. – dodaje Michał Brodziński.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 05/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.