[ATR] Technika

Problem strat nie istnieje

Data publikacji:

W dobie intensywnej chemizacji rolniczej oraz likwidowania miedz, zadrzewień śródpolnych czy innych naturalnych siedlisk do rzadkości należą przypadki wspierania populacji dzikiej zwierzyny, stanowiącej cenny element bioróżnorodności przyrody. Tymczasem mądra polityka w tym zakresie - polegająca na współpracy kół łowieckich z gospodarstwami rolnymi - wpływa na ograniczanie strat w uprawach polowych. Aby poszukać dobrego przykładu udanych praktyk w tym zakresie, warto wybrać się na Żuławy Wiślane i z bliska przyjrzeć się efektywnej działalności koła łowieckiego Hodowca.

Z jednej strony bardzo dużo zależy od samych gospodarstw rolnych. Mogą bowiem przyjąć one postawę kompletnej obojętności na kwestie ochrony przyrody bądź też troski o stan środowiska w bezpośrednim sąsiedztwie swych gospodarstw. Do drugiej z tych grup bez wątpienia zalicza się Majątek Ziemski Trutnowy, który od kilku lat spore środki przeznacza na inwestycje. – Wykonaliśmy we własnym zakresie melioracje i drogi dojazdowe do pól. To jednak nie wszystko, bo na terenie gospodarstwa zrobiliśmy także kilka poletek zaporowych w kluczowych miejscach o łącznej powierzchni ok. 2 ha, co zdecydowanie zapobiega szkodom i minimalizuje straty oraz bardzo pomaga w rozwoju zwierzyny drobnej, nieszkodzącej w uprawach, takiej jak kuropatwy, bażanty czy zające. A skoro prowadzimy gospodarstwo, doskonale wiemy, gdzie i jak takie poletka zrobić – mówi Jacek Włodarczyk z Majątku Ziemskiego Trutnowy, podkreślając jednocześnie brak problemów wynikających z szacowania szkód łowieckich.

Ciężka, codzienna praca

Praca ta przynosi odpowiednie efekty, gdy odpowiednim partnerem z drugiej strony jest. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj wydanie specjalne atr express 17-18/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.