[ATR] Gospodarka i rolnictwo

Portugalia: Konsumpcja mleczarska spada

Data publikacji:

Jak podaje stowarzyszenie zrzeszające branżę mleczarską w Portugalii Anilact, konsumpcja mleka spada od 2008 roku, ale ostatnio dynamika spadku zwiększyła się. W związku z tym zakłady mleczarskie rozpoczęły bardziej aktywne działania już na poziomie placówek handlowych: rozdawane są ulotki informacyjne o charakterze edukacyjnym.

Do 2003 roku konsumpcja mleka rosła w każdym roku, by w latach 2008-2012 spaść o 4%. Lata 2012-2016 to spadek już 9,3%. W rozbiciu na poszczególne lata wygląda to następująco: w 2015 roku sprzedaż ilościowa mleka spadła do 471,6 mln litrów, w 2016 roku do 441,5 mln litrów, a w 2017 roku spadła do 426,6 mln litrów. Portugalczycy z niepokojem zauważają, że dynamika spadku w ich kraju jest wyższa aniżeli w innych krajach europejskich.
Pod względem wartościowym w 2015 roku sprzedano mleko o wartości 287,9 mln euro, w 2016 roku jedynie za 257,4 mln euro, a w 2017 roku za 256,3 mln euro.
Portugalscy mleczarze z niepokojem obserwują coraz więcej zjawisk i mód wpływających negatywnie na spożycie nabiału. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych. Dlatego Anilact chce ostrzegać przed zniesławiającymi kampaniami czynionymi bez zaplecza naukowego. Aby odwrócić trendy mleczarze przekazują konsumentom dane naukowe. Ulotki informują, że dla zdrowej i zbilansowanej diety produkty mleczne powinny stanowić 18% piramidy żywieniowej, co odpowiada 2 do 3 porcjom dziennie na mleko, ser i jogurt. Równoległym krokiem ma być odseparowanie produktów roślinnych z sąsiedztwa produktów mleczarskich.

Każdy Portugalczyk spożywa średnio 12 kg serów rocznie. Konsumpcja wzrosła tu o 2%. Inaczej jest w segmencie jogurtów, gdzie odnotowano spadki na poziomie 3%.

Źródło: forummleczarskie.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.