Gospodarka i rolnictwo

Polski drób na chińskim rynku

Data publikacji:

Od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie eksport polskiego drobiu. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku po raz pierwszy będzie on nawet większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy. Stanie się tak głównie dzięki rosnącemu spożyciu w Chinach, ale także dlatego, że nasi producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, ale również jakością.

Jak podaje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, najwięcej drobiu spośród krajów UE ubija się w Polsce. W okresie styczeń–sierpień 2019 roku skupiono w Polsce 2036,9 tys. t drobiu wagi żywej,  a przedsiębiorstwa przemysłu mięsnego zatrudniające 50 i więcej pracowników wytworzyły 1817 tys. t mięsa drobiowego, co oznacza wzrost o 3,8 proc. Średnia cena skupu drobiu wyniosła w tym okresie 3,89 zł/kg i była o 4,6 proc. wyższa niż w okresie styczeń–sierpień 2018 roku.

Największymi odbiorcami polskiego drobiu są wciąż Niemcy, Wielka Brytania i Francja.  Jesteśmy trzecim największym eksporterem drobiu na świecie, a jest duża szansa na  poszerzenie tego rynku o Chiny, gdzie po problemach z ASF jest znaczna zmiana w spożyciu mięsa z wieprzowiny, co ma bardzo mocne przełożenie na wzrost spożycia drobiu. Aktualnie dopuszczonych do eksportu jest dopiero kilka  polskich firm, ale w skali potrzeb tego ogromnego rynku to , co Polska jest w stanie dostarczać, to kropla w morzu i na pewno duży potencjał dla naszych dostawców.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.