Pöttinger słynie z produkcji maszyn zielonkowych. Oferta austriackiej firmy jest w tym zakresie szeroka i zróżnicowana. Są m.in. kosiarki, zgrabiarki czy prasy zwijające. Jednak szczególną pozycję w gamie Pöttingera zajmują przyczepy samozbierające. W ramach wszystkich serii firma sprzedaje niemal 60 modeli dopasowanych do pracy w najróżniejszych warunkach. Poczynając na konstrukcjach przeznaczonych dla mniejszych gospodarstw, na wysokowydajnych modelach kończąc. Na sezon 2017 Austriacy zaplanowali kilka innowacji w ofercie tych urządzeń.
W trzech seriach wozów zbierających zwiększono ofertę dostępnego ogumienia. Modele Euroboss T mogą mieć montowane ogumienie Delcora 445/45R19 GSP+. Jest to odpowiedź na wprowadzone normy prawne zakładające określoną szerokość zewnętrzną opony. Nowe gumy otrzymają również przyczepy Jumbo i Torro. Mowa o modelach Vredestein 800/45R26,5 Flotation Trac oraz Nokian 800/45R26,5 Country King.
Dla wspomnianych przyczep Jumbo, Torro oraz niewymienionej wcześniej Europrofi dostępny jest nowy 3-tonowy dyszel. Umożliwia on zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej o 1 tonę. Z kolei w przyczepach z dyszlem 2-tonowym zastosowano nowe mechaniczne sterowanie wymuszone, które ma polepszyć komfort pracy.
Ciekawie prezentuje się również nowy pakiet oświetlenia roboczego LED, który ma na celu znaczącą poprawę widoczności podczas pracy w nocy. Wprowadzony zestaw obejmuje dwa reflektory montowane w przestrzeni ładunkowej, kolejne dwa w tylnej części przyczepy oraz następne dwa przy podbieraczu. Siódmy reflektor umiejscowiono przy zespole tnącym. Nowy pakiet oświetlenia dostępny jest od serii Primo do Jumbo Combiline. Należy jednak zaznaczyć, że konieczne jest posiadanie terminala sterującego Power Control.
Co więcej, od serii Primo do Torro Combiline oferowana jest nowa, automatyczna pozycja transportowa i robocza (w Jumbo dostępna jest seryjnie).
bk
Fot. firmowe.