Torro 7010 Combiline i Torro 8010 Combiline mieszczą 70 i 80 m³ skompresowanej zielonki i, podobnie jak pozostałe przyczepy tej serii (od 30,5 do 34 m³ DIN), są dostępne w wersjach D (z tylnymi wałami rozładunkowymi) oraz L (bez wałów), różniących się pojemnością, która w D jest nieco mniejsza (odpowiednio 38,5 oraz 42 m³ DIN). Tak samo jak inne modele Torro, duże maszyny wyposażono w sprawdzone rozwiązania, m.in. wahliwy podbieracz z dodatkową rolką centralną z tyłu, zapewniający dokładne kopiowanie terenu i ochronę darni oraz czystą paszę, potężny rotor załadunkowy Powermatic Plus o średnicy 800 mm, napędzany przez boczną przekładnię zębatą i wał przegubowy, przenoszące moc do 221 kW/300 KM i moment do 2300 Nm, czy opatentowaną, odchylaną na bok do serwisowania belkę nożową Powercut z 45 nożami.
Dla wydajności, komfortu, bezpieczeństwa
W przyczepach Torro Combiline zastosowano również szereg nowych rozwiązań zwiększających wydajność i komfort pracy. Jednym z nich jest nowy napęd walców rozładowujących przekazujący moc 160 kW, przy momencie obrotowym do 1700 Nm, co pozwala na bardzo szybkie opróżnianie przyczepy, a zarazem dokładne rozłożenie masy na pryzmie. Wydajność zbioru i jakość cięcia podnoszą z kolei nowe, wykonane ze specjalnej stali łączącej zalety stali sprężynowej i stali borowej, trwałe noże Durastar o dużej twardości (50-53 HRC), grubości 6 mm (dłuższa żywotność, mniejsze ryzyko pęknięcia) i specjalnym kształcie, zapewniającym efekt samoostrzenia. Nowy system ważący umożliwia natomiast dynamiczny odczyt masy podczas jazdy i pozwala ustawić maksymalny ciężar całego zestawu, po przekroczeniu którego włącza się sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Listę nowości uzupełnia montowany z boku panel sterujący wykorzystujący system CAN-BUS, stanowiący wygodną platformę do obsługi dodatkowych funkcji i podzespołów, takich jak belka nożowa, system Autocut, przenośnik podłogowy czy łatwe przyłączanie i odłączanie przyczepy do ciągnika.
Wśród licznych opcji zwracają uwagę rozwiązania układu jezdnego. W modelach o ładowności powyżej 18 t, z resorami piórowymi, można otrzymać wymuszone sterowanie osią skrętną, w którym dyszel jest zintegrowany z czujnikiem kąta skrętu. System działa tylko łącznie z hydrauliką typu load sensing oraz panelem Power Control, przez który osie można blokować. Również w parze z Power Control i hydrauliką load sensing można zamówić rozbudowaną oś skrętną - asystenta jazdy, który oprócz czujników prędkości i kierunku jazdy ma także czujnik pochylenia. W trybie automatycznym oś jest blokowana przy cofaniu i prędkości do 25 km/h (do 3 km/h na pryzmie przy rozładunku) oraz przy jeździe na pochyłości. Operator może dodatkowo ustawić wartości progowe blokowania osi skrętnej dla maksymalnego nachylenia, które będą sygnalizowane na wyświetlaczu, co umożliwi reakcję, by zapobiec wywróceniu się przyczepy. Poza tym we wszystkich modelach w opcji dostępny jest też dyszel o nacisku 4 t (dotychczas tylko 2 lub 3 t), poprawiający trakcję i stabilność zestawu zarówno na polu, jak i na pryzmie. Na zamówienie można otrzymać także trzeci tylny walec dozujący oraz poprzeczną taśmę, umożliwiającą szybki rozładunek lub bezpośrednie zadawanie świeżo skoszonej zielonki.
fot.firmowe