Centrum Rolnicze Powered by Kramp, czyli flagowy sklep Kramp Polska powstał w Starym Mieście, a koncepcja wielozadaniowych sklepów jest związana ze zmianą modelu biznesowego Kramp Polska z 2022 r. Nowy obiekt tworzy samoobsługowa hala sprzedaży o powierzchni 700 m², 90-metrowy magazyn, specjalna strefa testowania produktów, wyposażona w 8 stref branżowych - Kramp Lab oraz sala szkoleniowa Kramp Academy. Sklep zapewnia swoim klientom szeroki wybór produktów z segmentu rolnictwa, ale również ogrodnictwa, wyposażenia warsztatu i BHP. Centrum Rolnicze w Starym Mieście to dopiero początek, Kramp planuje budowę kolejnych czterech obiektów pokazowych, otwarcie drugiego nastąpi w przyszłym roku w Mielcu, w woj. podkarpackim.
– Dokładnie za rok przedstawimy nowy obiekt flagowy na południu kraju, który pozwoli nam rozszerzyć rodzinę Powered by Kramp o kilkadziesiąt nowych sklepów, ale nade wszystko w ciągu roku zostaną wdrożone nowoczesne technologie i to nie tylko do tego sklepu. Będziemy się starać je wdrożyć u wszystkich naszych partnerów Powered by Kramp, ponieważ podniosą ich efektywność biznesową i obniżą koszty operacyjne – mówi Jacek Gbur, dyrektor zarządzający spółki Kramp.
Uroczyste otwarcie
Rozpoczęcie działalności Centrum Rolniczego PbK miało wyjątkowy charakter. Zarządowi, pracownikom Kramp Polska, klientom i partnerom towarzyszyli: Eddie Perdok, pełniący funkcję CEO Kramp oraz Christian Weiss - Region Commercial Director. Grupa Kramp zatrudnia obecnie około 3 tys. osób, z czego 500 osób pracuje w Polsce.
– Polska jest niezwykle istotnym krajem w strategii naszej firmy, nie tylko dlatego że jest dużym rynkiem. Także dlatego, że jest bardzo silna rolniczo, jest czwartym co do wielkości producentem rolnym w Unii Europejskiej. Nasze obroty w zeszłym roku przekroczyły 1,1 mld euro i 100 mln euro z tego obrotu, to kwota wygenerowana w Polsce przez naszych partnerów i naszych klientów – zauważa Eddie Perdok, CEO Kramp.
Wyrazem realizacji funkcjonujących już ponad 30 lat konceptów detalicznych i dalszego rozwoju marki Kramp w Polce jest właśnie rebranding do formatu Powered by Kramp. Ale to nie wszystkie nowości. Oprócz inwestycji we flagowe sklepy, tworzone są wspólnie z grupą Comarch specjalne rozwiązania informatyczne. Uruchomiona została np. strona internetowa, która będzie wspierała sprzedaż poprzez sklepy. Sprzedaż produktów będzie więc realizowana w formacie Only Channel, czyli w takim w którym klient może zrobić zakupy zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i przez Internet.
W grupie Kramp jedną z najważniejszych wartości od samego początku działalności jest partnerstwo we współpracy zarówno w stosunku do klientów, jak i dostawców. Ma ono również odzwierciedlenie w wizji firmy Kramp, zgodnie z którą chce ona być partnerem pierwszego wyboru w branży rolniczej w całej Europie i także w Polsce.
– Chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla naszych klientów i dla naszych dostawców – przekonuje Jacek Gbur.
Polecamy produkty z naszego sklepu: