Wyniki testów zużycia paliwa, przyczepności, poślizgu i powierzchni styku klasyfikują to ogumienie na poziomie opon premium VF i pokazują ich przewagę nad oponami premium IF.
Alliance 372 VF to radialna opona z opasaniem stalowym przeznaczona do ciągników, kombajnów, kombajnów zbożowych i niektórych wozów asenizacyjnych. Opona ma indeks prędkości D i jest dostępna w 28 rozmiarach - producent zapewnia 10-letnią gwarancję.
Konstrukcję modelu Alliance 372 VF zmodernizowano na początku 2019 r. W nowej wersji opony zastosowano ulepszoną mieszankę chroniącą przed ścierniskiem oraz specjalne mieszanki bieżnika zapewniające odporność na zużycie, przecięcia i złuszczanie.
Efektem tego jest wysoka stabilność strukturalna i odporność opony podczas cyklicznej pracy w polu (CFO) już przy ciśnieniu 0,8 bara. Warto przy tym dodać, iż zmodernizowana opona firmy ATG cechuje się zaokrąglonymi krawędziami bieżnika, większą powierzchnią styku z podłożem oraz większym kątem nachylenia bieżnika w celu samooczyszczania się oraz lepszej ochrony gleby.
– Nasz dział badań i rozwoju zlecił IRSTEA przeprowadzenie ostatnich testów terenowych w celu sprawdzenia najnowszych cech tej opony. W trakcie zamiany kompletnej rodziny opon Alliance IF na opony VF nasi inżynierowie szukali dodatkowych rozwiązań, aby zapewnić jeszcze większą ochronę gleby, poprawić osiągi i zmniejszyć naprężenia strukturalne w tych bardzo elastycznych oponach – mówi Gerrit Vinkers, specjalista ds. zastosowań w Europie w Alliance Tire Group.
Cztery parametry
W IRSTEA przeprowadzono 4 testy terenowe w określonych warunkach, badając zużycie paliwa, przyczepność, poślizg w miękkim podłożu oraz szerokość powierzchni styku. Opony Alliance 372 VF i IF porównano z dwoma podobnymi wzorami opon premium o konstrukcji IF i VF w tych samych rozmiarach - 600/70R30 dla opon przednich i 710/70R42 dla opon tylnych.
Co ważne, ciśnienie powietrza w oponach przednich utrzymywane było na poziomie 1,6 bara, zaś obciążenie wahało się w przedziale od 4375 daN (IF) do 5150 daN (VF). Z kolei w przypadku opon tylnych obciążenie utrzymywane było na stałym poziomie 4875 daN, podczas gdy ciśnienie w oponach wynosiło 1 (IF) lub 0,8 bara (VF). Podczas odczytywania wyników testu jako punkt odniesienia należy przyjąć osiągi opony Alliance IF lub 100%...
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 23/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz prenumeratę