Aktualności

Oszczędność czasu z Rep.Guide

Data publikacji:

Podczas targów Agrotech w Kielcach firma Granit Parts oficjalnie uruchomiła Rep.Guide. Jest to dostępna w języku polskim platforma z danymi różnych marek do efektywnego wyszukiwania danych technicznych, części i informacji dotyczących konserwacji.

    Oszczędność czasu z Rep.Guide

Nie bez kozery będzie stwierdzenie, iż serwisy maszyn rolniczych tracą znaczną część swojego czasu pracy na poszukiwanie danych technicznych. Zaś dzięki wprowadzonej przed ponad dwoma laty w Niemczech platformie Rep.Guide dane te można w ciągu kilku sekund odnaleźć cyfrowo.

– Aplikacja Rep. Guide to dziecko Laboratorium Innowacji Grupy Fricke. Jest to wielomarkowa platforma z bazą danych do ciągników rolniczych - jedyne rozwiązanie tego typu dostępne w branży. Obecnie platforma obejmuje ponad 40 marek i 7000 modeli ciągników, zdecydowaną większość dostępnych na rynku.

– wyjaśnia Piotr Krzewina, specjalista produktowy w Granit Parts.

Przeglądarka internetowa zamiast papieru

Dzięki Rep.Guide komputer zastąpi konwecjonalną szafkę na dokumenty, zaś funkcja wyszukiwania - nieraz czasochłonne przeglądanie stron. Za pośrednictwem przeglądarki internetowej można uzyskać dostęp do wszystkich danych, niezależnie od wykorzystywanego urządzenia.

– Wszystkie informacje zostały oficjalnie pozyskane od producentów ciągników rolniczych. Generalnie użytkownik w swoim interfejsie ma do dyspozycji podstawowe dane techniczne maszyny, obejmujące nawet bardzo zaawansowane dane systemowe, schematy obwodów (połączenie z Jaltest - przyp. red.) oraz informacje dotyczące silnika. Jest możliwość wyszukiwania informacji na ten temat po nazwie modelu jednostki napędowej - np. określenie pełnych procedur i momentu dokręcenia. Użytkownik ma też informacje o ilościach i rodzajach płynów eksploatacyjnych, których powinien używać. Podajemy tam zalecane oleje od producentów. Platforma daje również możliwość dostępu do planów przeglądów i „odhaczania” poszczególnych czynności na zasadzie check listy

– dodaje przedstawiciel Granit Parts.

Prosta w obsłudze platforma Rep.Guide pozwala na zwiększenie wydajności warsztatów, ale również na jednoczesne przetwarzanie większej ilości zamówień. Ponadto informacje zawarte w Rep.Guide znacznie ułatwiają naprawę produktów innych firm.

– To przede wszystkim ogromna oszczędność czasu i pieniędzy - pozyskanie przez niezależny serwis danych tego typu od producentów kosztuje. Przed podobnymi problemami stoją również autoryzowane serwisy chcące obsłużyć klientów spoza danej marki. Z przeprowadzonych na terenie Niemiec badań wynika, że dzięki Rep.Guide warsztaty są w stanie zaoszczędzić nawet 18 roboczogodzin miesięcznie

– przekonuje Piotr Krzewina.

Pracę z Rep.Guide docenią również dystrybutorzy części zamiennych, którzy zyskują w ten sposób dostęp do merytorycznej wiedzy przekazywanej następnie klientowi.

– Najlepszym tego przykładem są sytuacje związane z zakupem oleju lub czynnika do klimatyzacji. Co ważne, w naszym rozwiązaniu klient może przejść bezpośrednio do sklepu internetowego firmy Granit, mogąc kupić podstawowe elementy eksploatacyjne, np. zaczepy, tarcze hamulcowe, klamki czy szyby. Na ten moment zyskuje również wyszukiwarkę akumulatorów Varta, oferowanych przez Granit Parts. Mamy zakładkę pod nazwą „Flota pojazdów”, w której możemy stworzyć historię napraw danej maszyny, do której można w każdym momencie wrócić

– mówi Piotr Krzewina.

Kolejne kroki

Godne uwagi jest też to, iż Rep.Guide jest platformą, która ma konsekwentnie zwiększać swoje funkcjonalności.

– Nasi klienci mają możliwość bezpośredniego kontaktu (czat ekspercki) z Granit Parts, co pozwala na bieżąco skorygować treści w Rep.Guide. Jest też tzw. lista życzeń, w której można zaproponować maszynę, której nie mamy w programie. Z czasem planujemy rozszerzyć Rep.Guide na maszyny rolnicze i budowlane - rozpoczniemy tutaj od najpopularniejszych maszyn na rynku polskim, w tym ładowarek teleskopowych. Plan zakłada rozszerzenie tego asortymentu do końca 2023 r.

– wyjaśnia przedstawiciel Granit Parts.

Na koniec rzućmy jeszcze okiem na koszty proponowanego rozwiązania. Stała cena miesięczna to 189 zł netto miesięcznie (pierwszy miesiąc gratis) - klient w podstawowej cenie uzyskuje 5 loginów dla różnych osób w jednej lokalizacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.