Osie i zawieszenia z Zagórza od ADR Polska
Dzięki wysokiej jakości i korzystnym cenom, układy jezdne ADR z Zagórza na Podkarpaciu są towarem poszukiwanym przez wszystkich liczących się producentów środków transportu, nie tylko dla rolnictwa, ale także innych maszyn na podwoziach. A sama marka ADR to brand rozwijany z powodzeniem od blisko 70 lat.
Rodzinna firma ADR została założona w roku 1954 w Uboldo na północy Włoch przez Giovanniego i Antonię Radrizzanich. Wspierani przez synów, Giancarlo i Flavio, z których drugi jest obecnym właścicielem firmy, szybko rozwinęli zakład specjalizujący się w produkcji osi i kół. W latach 70. i w następnych dekadach firma prowadziła wzmożoną ekspansję na rynki zagraniczne, zwykle przejmując zakłady produkcyjne innych marek na całym świecie. Obecnie Grupa ADR dysponuje 12 fabrykami znajdującymi się na 4 kontynentach o łącznej powierzchni 18 ha, zatrudniającymi około 1040 osób we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Chinach i Brazylii oraz w Polsce. Produkty Grupy oferowane są w ponad 50 krajach.

Należąca do Grupy ADR polska spółka córka powstała w roku 1996 na bazie części wykupionych zakładów „Zasław” w Zagórzu koło Sanoka na Podkarpaciu, produkujących przyczepy i naczepy od lat 50. Zaczynała na powierzchni 0,7 ha i z prawie setką pracowników, a obecnie jest największym zakładem produkcyjnym w Grupie ADR. ADR Polska specjalizuje się w produkcji osi i półosi do maszyn rolniczych i do zastosowania przemysłowego. Główne rynki zbytu firmy zlokalizowane są w Centralnej i Wschodniej Europie.
Wyroby
Asortyment jest bardzo bogaty i obejmuje szeroką gamę osi i półosi o nośności od 200 kg do 40 t, przekroju okrągłym lub kwadratowym, w wersji bez hamulców, jak i z hamulcami, a także z najnowocześniejszymi systemami skrętnymi - nadążnymi, biernymi, w których oś skręca się automatycznie, zgodnie z kierunkiem ruchu pojazdu, albo aktywnymi, z siłownikiem wymuszającym skręt, co pozwala prowadzić maszynę po śladach kół ciągnika. Zależnie od rodzaju układu skrętna może być jedna lub dwie osie, bo w ofercie są oczywiście nie tylko pojedyncze osie, lecz także dwuosiowe i trzyosiowe układy jezdne. Wszystkie osie mają odpowiednie homologacje - do prędkości od 30 nawet do 105 km/h, dzięki czemu produkty te nie mają problemów z dopuszczeniem do rynków w Unii Europejskiej i na świecie.

Do kompletu oferuje różnego rodzaju zawieszenia - tandemowe układy typu Bogie, z centralnym mocowaniem resora do ramy, jedno- i wieloosiowe mechaniczne, również na resorach parabolicznych, lżejszych i wytrzymalszych od tradycyjnych, proste, a także bardziej rozbudowane z drążkami reakcyjnymi, jak również rozwiązania hydrauliczne.
W ofercie ADR znajdują się również felgi, opony, części zamienne oraz ADR Gleba, czyli części do maszyn uprawowych, używanych głównie w agresywnych warunkach środowiskowych.

Badania i rozwój
Oprócz nowoczesnych technologii produkcji firmie ADR służy również centrum testowe ADR, które pozwala sprawdzać nie tylko nowe rozwiązania, lecz także dopracowywać istniejące oraz właśnie testować trwałość osi, hamulców czy resorów. Dzięki temu producent ten może stać się nie tylko dostawcą części zamiennych, ale także firmą inżynieryjną.
Warto dodać, iż po próbach laboratoryjnych produkty przechodzą testy na drogach i podczas prac polowych. Testy mogą być przeprowadzone w centrum badań technicznych lub bezpośrednio u klienta.
ADR współpracuje też z wyższymi uczelniami uznanymi w skali międzynarodowej, z czołowymi producentami pojazdów samochodowych oraz z najważniejszymi światowymi instytucjami normalizacyjnymi. Osie są testowane w innowacyjnym centrum badawczym ADR, zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i pod względem osiągów w zakresie hamowania. Ostatecznym wynikiem jest jednak werdykt wydany we współpracy z najważniejszymi producentami przyczep.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: