Opracowany w specjalnym zakładzie badań i rozwoju opon rolniczych w Lousado w Portugalii, VF wykorzystuje opatentowaną technologię N.flex, która poprawia pochłanianie uderzeń i pomaga oponie powrócić do pierwotnej postaci po intensywnym użytkowaniu.
Główne cechy to bardziej elastyczna ściana boczna, która umożliwia pojazdowi przewożenie o 40% większego obciążenia na drodze niż standardowa opona przy tym samym ciśnieniu.
Ciśnienie można obniżyć o podobny procent na polu, nawet przy takim samym obciążeniu, co, jak mówi firma, rozkłada masę pojazdu na większą powierzchnię i zmniejsza ubijanie gleby.
Oszczędność czasu i paliwa wynika z bardziej elastycznej konstrukcji, która umożliwia podróżowanie po drodze przy zmniejszonym ciśnieniu wymaganym na polu.
Opony te spełniają potrzeby rolników; możliwość dojazdu do pracy i rozpoczęcia pracy bez zmiany ciśnienia w oponach - powiedział Richard Hutchins, kierownik sprzedaży w Continental UK - i stanowi największą fundamentalną zmianę w projektowaniu opon od lat.
Nowe opony, dostępne zarówno dla ciągników, jak i kombajnów, zostaną wprowadzone na Agritechnica, a pierwsze modele VF będą dostępne w Wielkiej Brytanii w lutym.