Pokaz w szkole rolniczej został zorganizowany z inicjatywy firm: Rolnex, Elrol oraz Zabiel. Wydarzenie to skierowane było dla okolicznych rolników oraz młodzieży. Spotkanie rozpoczął dyrektor szkoły, Arkadiusz Dębała, który przywitał zebranych gości oraz wyjaśnił cel spotkania i jego przebieg. A co można było zobaczyć? Przede wszystkim ciągniki chińskiej marki Lovol o mocy od 40 do 120 KM, sprzężone z pługami zagonowymi, broną talerzową oraz kosiarką bijakową. Od kilku już lat azjatyckie maszyny o mniejszych mocach szturmem zdobywają rynki europejskie. Co więcej, ostatnio zyskują na jakości wykonania, spełniają wymagania europejskich norm, oferując przy tym często atrakcyjną cenę. Uczestnicy spotkania mieli również możliwość wypróbować prezentowane ciągniki pod czujnym okiem operatora, a także skorzystać z ciepłego posiłku.
Nowość - ciągnik Lovol model M1104
Ciągnik M1104 to prosty konstrukcyjnie, uniwersalny model z segmentu maszyn o średniej mocy, który może okazać się ciekawą alternatywą na polskim rynku. Jego jednostką napędową jest 4 cylindrowy koreański silnik z turbiną i intercoolerem marki Doosan o pojemności 3,4 l o mocy 117 KM. Maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 450 Nm, uzyskiwany jest już przy 1700 obr./min. Silnik spełnia oczywiście europejską normę emisji spalin Stage V i jest wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.
Prosta konstrukcja jest mocną cechą prezentowanego ciągnika, napęd 4 x 4 włączany jest elektro-hydraulicznie, odpowiednia kontrolka informuje operatora o załączeniu. Mechaniczna, 6 - biegowa skrzynia, zsynchronizowana z rewersem mechanicznym, pracuje w trzech zakresach i oferuje po 18 biegów w przód/tył. Maksymalna prędkość poruszania się wynosi 40 km/h.
Dwusekcyjny układ hydrauliczny obsługiwany jest przez układ dwóch pomp o wydajności 60 i 38 l/min. Ciśnienie robocze wynosi maksymalnie 180 barów. Ciągnik posiada 6 wyjść hydraulicznych typu Euro. Udźwig podnośnika na końcówkach wynosi 4700 kg, co przy masie własnej ciągnika 4658 kg z obciążnikami jest bardzo dobrym wynikiem. Maksymalna masa ciągniętej przyczepy z układem hamulcowym wynosi 18 ton. Wał odbioru mocy pracuje z klasycznymi prędkościami 540/1000 obr./min i włączany jest elektro - hydraulicznie.
Panoramiczna, 4-słupkowa kabina operatora daje bardzo dobry wgląd na obszar roboczy. Chiński producent zadbał o praktyczne rozwiązania takie jak płaska podłoga, regulowana kolumna kierownicy, okno dachowe czy też uchylna tylna szyba. Za większy komfort pracy odpowiadają wygodny fotel Grammer, ogrzewanie i system klimatyzacji, są też boczne zamykane z kluczyka, lusterka zewnętrzne i radio z USB i głośnikami. W kwestii zapewnienia większego bezpieczeństwa są takie elementy jak reflektory robocze (na przód 2 szt. i tył 2 szt.), wycieraczka szyby - przód i lampa błyskowa.
Opcjonalnie ciągnik można doposażyć w skrętne błotniki na przód, obciążniki, instalację pneumatyczną jedno- i dwuprzewodową, belkę polową, przedni TUZ i WOM, ładowacz czołowy, zabudowę dla gospodarki leśnej, ogumienie do międzyrzędzi, garden lub przemysłowe, a także tylny TUZ z EHR.
Kupujących maszyny z dalekiej Azji niekiedy dotyka problem z dostępnością części i serwisu. W przypadku maszyn marki Lovol, gwarancja obejmuje okres 24 miesięcy lub 1000 mth pracy. Firma Elrol świadczy pełne usługi serwisowe jako wyłączny importer marki Lovol w Polsce.
Polecamy produkty z naszego sklepu: