Dobór konkretnych rozwiązań uzależniony jest oczywiście od wizji producenta oraz typu silnika, jego wielkości, zastosowania itd. Dużą wagę przywiązuje się również do modułowości systemów silnikowych, ponieważ komponenty z elastycznym montażem umożliwiają różne opcje instalacji i łatwiejszą integrację systemu zgodnie z wymaganiami danego klienta OEM. Wersje silnikowe tego samego producenta różnią się np. mocowaniem wentylatora i napędem pasowym, pokrywami głowic cylindrów i miskami olejowymi wykonanymi z tworzywa sztucznego lub z aluminium, typem turbosprężarki z zaworem upustowym lub regulacją ciśnienia doładowania ze zmienną geometrią turbiny.
W celu spełnienia norm dotyczących emisji silniki są również wyposażone w układy oczyszczania spalin, składające się w różnych konfiguracjach z filtra cząstek stałych (DPF), selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), katalizatora utleniającego (DOC) oraz system recyrkulacji spalin EGR.
Co oferują najwięksi producenci?
Dalszy rozwój silników wysokoprężnych wydaje się nieunikniony i konieczny, jeżeli mają one spełniać coraz bardziej restrykcyjne wymagania. Czołowi producenci jednostek napędowych, w zależności od ich mocy oraz przeznaczenia, stosują rozmaite rozwiązania w zakresie stosowanych instalacji oczyszczania spalin oraz konstrukcji i automatycznych systemów sterowania pracą silnika....