[ATR] Technika

Nowe wózki UniCarriers

Data publikacji:

UniCarriers odświeżył gamę swoich elektrycznych wózków widłowych z przeciwwagą. Większa wydajność i mniejsze zużycie energii to główne, choć nie jedyne atuty zmodernizowanych wózków widłowych serii TX.

W ofercie maszynowej firmy UniCarriers pojawiło się 10 nowych pozycji. Mowa o zmodernizowanych modelach elektrycznych wózków widłowych serii TX. Są to maszyny przeznaczone do pracy m.in. w zamkniętych pomieszczeniach, halach, magazynach. Tam gdzie ilość dostępnej przestrzeni jest ograniczona, a ciężar przewożonych ładunków mieści się w zakresie od 1,25 do 2 ton (udźwig w zależności od modelu). Maksymalna wysokość masztu przewidziana dla serii TX wynosi 7 m.Jasnoszare wózki mają raczej klasyczną stonowaną stylizację. Kokpit otoczony jest ramą ochronną z wąskimi słupkami, które będą gwarantować dobrą widoczność podczas pracy. W tym samym celu odchudzono tablicę z przyciskami sterującymi przy kierownicy. Co więcej, w umieszczonej z przodu osłonie, zastosowano przezroczyste „okienka”, które ułatwią kontrolę nad ładunkiem już od momentu załadunku.Pełna gama wózków serii TX obejmuje siedem modeli 3-kołowych (oznaczonych TX3) oraz trzech 4-kołowych (oznaczonych TX4). Wszystkie maszyny sprzedawane są w wersji standardowej oraz w wersji „Long”. Ponadto wózki 3-kołowe dostępne są w wersji „Short”. Wśród różnic między nowymi i starymi modelami TX należy wymienić również elektryczne sterowanie układem kierowniczym czy automatyczny hamulec postojowy. W wózkach montowane są obecnie bezobsługowe hamulce z ulepszonym odzyskiem energii. Dodatkowym atutem mają być specjalne opony, o mniejszym oporze toczenia przystosowane do intensywnej pracy. Inżynierowie UniCarriers postawili duży nacisk na optymalizację wydajności nowych modeli. Jak zapewnia producent, szereg różnych zmian wprowadzonych do aktualnej serii sprawił, że TX3 jest najbardziej ekonomicznym pojazdem w swojej klasie (zużycie energii TX3-16 – 4,2 kWh/h). Warto zaznaczyć, że wszystkie modele TX mają boczny system wymiany baterii. Cały proces można przeprowadzić za pomocą zwykłego ręcznego wózka paletowego. To niewątpliwie wygodne rozwiązanie. Na uwagę zasługuje również fakt, że projektantom udało się zmniejszyć poziom emitowanego hałasu podczas podnoszenia ładunku aż o 8,2 dB (obecnie wynosi on 63,3 dB).

bk
fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.