Rosnące koszty energii sprawiają, że producenci maszyn poszukują innowacyjnych rozwiązań zmniejszających zużycie paliwa. Ładowarki pracują zwykle więcej niż ciągniki, a ich zakres działalności jest o wiele szerszy, dlatego muszą cechować się wysoką wydajnością i niezawodnością. Tutaj firma Schäffer proponuje swoje rozwiązania. Nowa ładowarka Schäffer 2028 posiada zoptymalizowany napęd jezdny, teleskopowy model 6680 T jest dostępny z przekładnią umożliwiającą jazdę z prędkością do 40 km/h, a model 9660 T wyposażono w nowy silnik, który sprawia, że jest najmocniejszą teleskopową ładowarką kołową na rynku.
Innowacyjne ładowarki Schäffer
Ładowarka 2028-2 jest wyposażona w nową elektroniczną przekładnię Schäffer Power Transmission (SPT) oraz opcjonalny tempomat, który automatycznie utrzymuje wybraną prędkość jazdy niezależnie od aktualnej prędkości obrotowej silnika. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas obsługi dozownika paszy, ścielenia słomy, mulczera lub zamiatarki.
Model 6680 T to jedna z najpopularniejszych kołowych ładowarek teleskopowych w ofercie firmy Schäffer. Ta sześciotonowa maszyna podnosi ładunek na wysokość 4,95 m i porusza się z prędkością do 40 km/h. Ogólna wydajność ładowarki została zwiększona o 8%, zmniejszono jej zużycie paliwa wraz z poziomem emisji spalin. Wersja przystosowana do prędkości drogowej 40 km/h standardowo posiada elektroniczny napęd SPT i tryb ecoMode, który automatycznie zmniejsza prędkość obrotową silnika, gdy maszyna osiąga prędkość maksymalną. Jest to kolejny krok dla uzyskania większej oszczędności paliwa.
Nowym okrętem flagowym w ofercie firmy Schäffer zostaje 13-tonowy model 9660 T-2 napędzany teraz silnikiem Deutz TCD 5.2 o mocy 130 kW (177 KM) lub 150 kW (204 KM). Ładowarka zapewnia imponujące możliwości, z udźwigiem maksymalnym do 5,3 t oraz wysokością podnoszenia 6,1 m. Poradzi sobie z każdym zadaniem związanym z przenoszeniem materiałów.