Gospodarka i rolnictwo

Nowa Zelandia: Strata Fonterry za sezon 2017/18

Data publikacji:

W ciągu ostatniego roku Fonterra skupiła 1,505 mln kg mleka, co stanowiło 1% mniej niż w poprzednim sezonie (skup Fonterry systematycznie spada od 2015 r.). Sprzedaż wolumenowo wyniosła 22,2 mld w ekwiwalencie mleka, co stanowiło 3% mniej niż w okresie wcześniejszym (spadek do poziomu z 2014 r.). Przychody netto wyniosły 20,431 mld NZD tj. 11,876 mld euro.

Firma zaskoczyła stratą na poziomie 196 mln NZD tj. 114 mln euro. Stopa zwrotu na kapitale spadła z 8,3% do 6,3%
CEO Fonterry nie pozostawia wątpliwości co do konieczności naprawy: – Te wyniki nie są zgodne z przyjętymi przez nas standardami i nie są zgodne z obietnicami, jakie złożyliśmy naszym spółdzielcom – powiedział Miles Hurrell.

Powodem straty są: odpisy na rzecz firmy Danone w wysokości 232 mln NZD tj. 135 mln euro oraz z powodu strat spółki zależnej Beingmate, w której Fonterra ma znaczące udziały. Tu odpisy sięgają 439 mln NZD tj. 255 mln euro. Innym powodem był wzrost cen płaconych za surowiec, a czwartym – co przyznał CEO Fonterry – wysokie ceny masła, których nie przewidziano.
Świetnie wypadła sprzedaż produktów konsumenckich i foodservice: tutaj zaobserwowano wzrost sprzedaży na wszystkich rynkiem z wyjątkiem Oceanii z bardzo dobrym wynikiem w Chinach. Działy te osiągnęły 45% udział w przychodach Fonterry (poprzednio 42%).

Źródło: forummleczarskie.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.