Aktualności

Nowa strategia dilerska John Deere to nowe szanse dla pracowników

Data publikacji:

Strategia John Deere Diler Jutra 3.0 to nie tylko zmiany pod kątem terytorialnym, strukturalnym sieci dilerskiej, ale również nowe możliwości rozwoju karier dla obecnych i przyszłych pracowników. Dlaczego warto spróbować pracy w firmie z charakterystycznym jelonkiem?

Według danych GUS pod koniec 2021 r. w Polsce w różnych branżach odnotowano w sumie niemal 140 tys. wakatów. Rynek pracy, w tym w branży rolniczej, w najbliższych miesiącach ulegnie diametralnym zmianom. Wielce prawdopodobne jest, że część luk zostanie zapełniona przez obywateli Ukrainy, choć trzeba pamiętać, że struktura przybywających do Polski nie do końca pokrywa się z potrzebami rynku. O ile szacuje się, że część stanowisk w pracach sezonowych zapełnią przybysze zza wschodniej granicy, o tyle nadal w cenie będą wykwalifikowani specjaliści, których na rynku brakuje.

Diler Jutra 3.0 - co to oznacza dla pracowników?

Wymagania klientów ulegają dynamicznym zmianom. Rolnicy chcąc optymalizować koszty i plony, stoją przed podjęciem strategicznych, rozwojowych decyzji, których dokonują na podstawie ogromnej ilości danych. 

Dlatego też ostatnie dwa lata to okres znaczących zmian w strukturze John Deere. Sieć dilerska przeszła reorganizację. Co najważniejsze, interesy klientów zostały zabezpieczone, nie zmienił się dostęp do części, serwisu oraz czas dojazdu do klienta. Program „Diler Jutra 3.0” ma pomóc dilerom rozbudować swoje przedsiębiorstwa i wyprzedzać potrzeby klientów, wyznaczając kierunek rozwoju.

– Współczesne rolnictwo wymaga rozwiązań na miarę swoich czasów. Dlatego też dbamy o to, by nie tylko najnowsze technologie, ale też kadra w strukturach dealerskich zapewniała naszym klientom wsparcie na najwyższym poziomie. Pamiętajmy, że w mniejszych firmach dilerskich tak dynamiczny rozwój nie był możliwy, zarówno w ujęciu całościowym, jak i rozwoju osobistego poszczególnych pracowników

– mówi Katarzyna Lewicka, Division Business Manager w John Deere Polska.

W nowych placówkach John Deere znaczna część procesów IT oraz HR zostanie scentralizowana, dzięki czemu kadra skupi się na poszerzaniu wiedzy pracowników w zakresie nowoczesnych technologii, w tym rolnictwa precyzyjnego. To pozwoli wyznaczyć nowe ścieżki karier obecnym pracownikom, a jednocześnie przyciągnie do firmy nowe talenty.

Liczą się przede wszystkim chęci

Restrukturyzacja sieci dilerskiej powoduje, że dużą część szkoleń John Deere poświęci na pracę u podstaw, inwestując w pracowników. – Zatrudnienie w strukturach dilerów znajdują osoby, które nie są specjalistami w maszynach rolniczych. Kluczowa jest chęć do nauki, determinacja oraz poczucie potrzeby ciągłego doskonalenia swoich umiejętności – mówi Tomasz Kalociński, Manager Training Center & Training Shared Services w John Deere Polska.

– Przygotowując osobę do pracy na stanowisku Mechanik maszyn rolniczych skupiamy się w naszym programie szkoleniowym na obszarach takich jak elektryka i elektronika, hydraulika, używanie systemów diagnostycznych. Kolejnym krokiem są szkolenia specjalistyczne dotyczącego konkretnej gamy produktowej

– dodaje Tomasz Kalociński.

Specjalista ds. obsługi posprzedażnej powinien cechować się wiedzą dot. budowy maszyn i pojazdów, umiejętnościami identyfikowania podzespołów maszyn. Szczegóły zazwyczaj przedstawiane są na drobiazgowych szkoleniach, gdyż każda maszyna cechuje się inną budową. Z kolei przyszły specjalista ds. rolnictwa precyzyjnego musi cechować się przede wszystkim umiejętnościami związanymi z IT, analizą danych, posiadać łatwość nauki systemów w nowych obszarach oraz łatwość pracy w systemach IT.

Właśnie rolnictwo precyzyjne jest jednym z bardziej rozwojowych kierunków ostatnich lat w branży. – Obszar ten nadal będzie rozwijać się niesamowicie szybko i nasza kadra na tę potrzebę odpowiada. Klienci, którzy spróbowali tylko usług i produktów związanych z rolnictwem precyzyjnym, prawdopodobnie już nigdy nie wrócą do tradycyjnych rozwiązań – uzupełnia Bartosz Białas, kierownik marketingu John Deere Polska.

Centrum Treningowe w Tarnowie Podgórnym

Na potrzeby stałego rozwoju pracowników sieci dilerskiej John Deere, w Tarnowie Podgórnym powstało Training Center. Nowoczesne centrum szkoleniowe składa się z dwóch dużych hali warsztatowych, dwóch salek szkoleniowych, audytorium, oraz specjalnego Show Roomu. Infrastruktura niezbędna do szkoleń jest stale rozwijana. W Tarnowie Podgórnym znajdują się m. in.
-    laboratorium elektryki i elektroniki oraz laboratorium hydrauliki, w tym specjalne tematyczne panele funkcjonalne;
-    studio blue screen, czyli wydzielona przestrzeń o powierzchni 30 m², w której ustawiono kamery oraz sprzęt do nagrywania;
-    studio VR (Virtual Reality) - jedyne takie miejsce w John Deere w Europie poza fabryką w niemieckim Mannheim, gdzie udało się uruchomić studio VR (Virtual Reality), w którym można, zakładając gogle i używając kontrolerów przenieść się do wirtualnej rzeczywistości.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.