By zaspokoić te potrzeby, pod koniec 2022 r. firma Kuhn poszerzy ofertę o nowe modele samojezdnych wozów paszowych serii SPW Power, o czym wspomniano również podczas konferencji online w dniu 25 lutego.
Nowe maszyny będą lepiej zaspokajały potrzeby dużych gospodarstw. Będą wyposażone w zbiorniki o pojemnościach 18, 19, 21 i 22 m³ z dwoma pionowymi ślimakami. Zatem będą bardziej dostosowane do gospodarstw, w których rolnicy chowają od 90 do 165 krów mlecznych i zadają im TMR w jednym przejeździe. Silnik paszowozu PH5 o mocy 167 KM (4-cylindrowy, o zmiennej prędkości obrotowej wału korbowego) gwarantuje moc, niezbędną do realizacji podstawowych funkcji maszyny, dostosowanych do wszystkich rodzajów dawek pokarmowych.
Wyjątkowe wymiary
Samojezdne wozy paszowe nowej serii zaprojektowano na bazie wozów paszowych SPV z jednym ślimakiem pionowym. Charakteryzują się specyficzną konstrukcją: zbiornik na mieszany TMR jest umieszczony między dwoma osiami podwozia. Model ze zbiornikiem o pojemności 22 m³ ma wysokość tylko 3 m. Dzięki temu maszyny te mogą swobodnie poruszać się wewnątrz wszelkiego rodzaju budynków inwentarskich. Podawanie paszy za pomocą wysuwanego spod zbiornika przenośnika pozwala utrzymać szerokość całkowitą w świetle wjazdu do budynku o szerokości wrót 2,55 m. Dla rolników korzystających z bardzo wysokich żłobów paszowozy SPW Power mogą być opcjonalnie wyposażone w przenośniki uchylne.
Łatwa obsługa i wydajność
Głowicę frezującą tych maszyn napędza silnik hydrauliczny o mocy 120 KM. Umożliwia on szybki załadunek wszystkich rodzajów paszy, nawet pasz włóknistych, takich jak siano i sianokiszonki. Praca głowicy frezującej podczas cięcia i pobierania kiszonki jest kontrolowana elektronicznie. System automatycznie dostosowuje jej prędkość obrotową do gęstości paszy, co pozwala ograniczyć jej niekorzystny wpływ na strukturę kiszonki z kukurydzy. Koncepcja mieszania z dwoma pionowymi ślimakami gwarantuje szybkie rozdrabnianie oraz równomierne mieszanie składników dawki pokarmowej. Cztery kierowane koła podwozia z tylną osią, umieszczoną z tyłu zbiornika, zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne tych maszyn przy promieniu skrętu, który wynosi tylko 7,5 m.
Doskonała trakcja
W maszynach nowej serii aż 62% masy załadowanej maszyny dociąża przednią oś napędową. Stałym obciążeniem tego elementu podwozia jest zamontowany z przodu paszowozu silnik oraz usytuowany tuż za osią bak z paliwem, dzięki czemu maszyna ma doskonałą przyczepność na nierównym terenie.
Komfort pracy
Konstruktorzy maszyn nowej serii zadbali o to, by stworzyć operatorowi godne warunki podczas codziennej wielogodzinnej pracy. Kabina Visiospace zapewnia panoramiczny widok 360°, a jej duże wymiary eliminują wrażenie braku przestrzeni i komfortu. Prześwit podwozia wynoszący 300 mm umożliwia omijanie przeszkód i przejazd przez progi budynków inwentarskich. Wozy paszowe serii SPW Power uzyskały homologację do jazdy po drogach publicznych z prędkością 25 km/h, czyli zapewniają bezpieczne ich użytkowanie - zgodnie z obowiązującymi normami.
Wszystkie modele paszowozów z nowej oferty są standardowo wyposażone w 5-letnią funkcję łączności Kuhn Connect (w zależności od kraju), która zapewnia rolnikom publikację istotnych wskaźników za pośrednictwem tablicy wskaźników, umieszczonej na portalu klienta MyKuhn. Dzięki rozdzieleniu funkcji pracy (załadunek, karmienie, przejazdy, itp.) i danych dotyczących zużycia paliwa, informacje prezentowane rolnikowi wskazują na postęp w redukcji kosztów użytkowania. Dilerzy firmy Kuhn mają również dostęp do przydatnych informacji dotyczących pracy maszyny, zapewniając niezbędną pomoc diagnostyczną i narzędzia do proaktywnej obsługi technicznej. Paszowozy nowej serii SPW Power będą dostępne w drugiej połowie 2022 r.