[ATR] Nowości kubota

Nowa seria ciągników Kubota M6002

Data publikacji:
Kubota M6002

Japońska firma Kubota zaprezentowała podczas targów FIMA w hiszpańskiej Saragossie nowe ciągniki serii M6002. Są one odpowiedzią producenta na potrzeby zrównoważonego rozwóju w rolnictwie. Nową serię ciągników M6002 reprezentują 3 modele: M6122, M6132 i M6142, które spełnią wymagania gospodarstw wyspecjalizowanych w produkcji mlecznej i o profilu mieszanym.

Zastosowana w ciągnikach jednostka napędowa to 4-cylindrowy silnik Kubota 6108 oferowany w 3 wariantach mocy: 121, 131 oraz 141 KM. Silnik ten spełnia normę emisji spalin Stage V. Czas eksploatacji filtra cząstek stałych DPF został wydłużony z 3000 do 6000 godzin pracy silnika. Układ napędowy wyposażony jest ponadto w funkcję Power Boost, która chwilowo zwiększa moc o 20 KM, co pomaga w cięższych pracach transportowych. Także czas pracy maszyny został wydłużony dzięki zastosowaniu dużego, 230-litrowego zbiornika na paliwo. Przekazywanie napędu odbywa się za pośrednictwem skrzyni biegów PowerShift z 8 przełożeniami zmienianymi pod obciążeniem. Obecna we wszystkich modelach funkcja Xpress Restart zapewnia bezpośrednie sterowanie sprzęgłem głównym za pomocą pedału hamulca, dzięki czemu operator może zatrzymać ciągnik bez używania pedału sprzęgła. Na wyróżnienie zasługuje również nowa, niezwykle wytrzymała konstrukcja tylnej i przedniej osi, która zwiększa ładowność ciągnika i gwarantuje wydajne działanie w pracach z wykorzystaniem ładowacza czołowego. Dostępny standardowo system Bi-Speed zapewnia niewielki 4,5-metrowy promień zawracania, co usprawnia wykonywanie zadań w ograniczonej przestrzeni. Zamknięty układ  hydrauliczny z pompą CCLS o wydajności 115 l/min to wysoka wydajność i osiągi maszyny. Duży wydatek pompy pozwala na sprawne sterowanie osprzętem z maksymalną wydajnością podczas prac. Udźwig ciągnika wynosi, aż 7000 kg. Operator ciągnika ma do dyspozycji 4 prędkości obrotowe WOM 540/540E/1000/1000E w standardzie, ponadto zaimplementowany tryb automatycznej pracy, który ułatwia wykonywanie uwroci. WOM można załączać z poziomu kabiny operatora lub poprzez przycisk zlokalizowany na tylnym błotniku.

Kabina kierowcy jest efektowna, przestronna i dobrze wyposażona. Szeroki szyberdach zapewnia optymalną widoczność, szczególnie przydatną podczas pracy z ładowaczem czołowym. Pracę w słabych warunkach oświetleniowych ułatwiają  standardowe reflektory LED w ilości 10 sztuk. Opcjonalnie można zamówić dodatkowe 6 sztuk i uzyskać oświetlenie w zakresie 360º. Dla zwiększenia komfortu kierowcy kabinę wyposażono w wygodny fotel Grammer oraz ergonomicznie zaprojektowany system sterowania. Nowy podłokietnik z wielofunkcyjnym dżojstikiem pozwala na zmianę kierunku jazdy, zarządzanie pamięcią obrotów silnika, trzypunktowym układem zawieszenia oraz aktywowanie funkcji automatycznej pracy przekładni. Konsola boczna po prawej stronie operatora odpowiada za wszystkie główne funkcje ciągnika. Opcjonalnie dostępny jest też 7” wyświetlacz Isobus K-Monitor oraz automatyczny układ prowadzenia Autosteer. Ciągniki serii M6002 będą dostępne na rynku w drugiej połowie 2020 r

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 08/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.