Zastosowany rotor ma szerokość 2,1 m, po obu jego stronach umieszczono ślimaki o szerokości 25 cm. Napęd rotora zapewnia przekładnia w kąpieli olejowej z układem planetarnym, która dzięki wysokim obrotom daje niskie obciążenie momentu obrotowego podzespołów. Rozwiązanie to z pewnością wydłuża okres bezawaryjnej eksploatacji podzespołów.
Zespół tnący Exact-Cut zawiera 44 noże tnące i umożliwia teoretyczną długość cięcia 35 mm. Noże z dwustronnym ostrzem posiadają system zabezpieczający przed przypadkowym uszkodzeniem w postaci punktowego zaczepu z automatycznym powrotem. Nie wymagają przy tym większych zabiegów konserwacyjnych.
Skrzynia ładunkowa ma szerokość 2,25 m i jest malowana proszkowo. Stalowa podłoga zgarniająca składa się z 4 wpuszczonych, okrągłych łańcuchów o wymiarach 10x31 mm i o wytrzymałości po 13 t każdy. Ściana czołowa jest oczywiście regulowana hydraulicznie. Podczas załadunku odchyla się w stronę przestrzeni ładunkowej, zapewniając lepsze zagęszczenie materiału, przy wyładunku automatycznie odchyla się do tyłu, umożliwiając tym samym szybkie i dokładne wysuwanie ładunku.
Komfort użytkowania
Dwie mniejsze przyczepy Magnon CFS, czyli modele 8-370 i 8-410 są standardowo wyposażone w podwozie Tandem typu Boogie z ogumieniem do rozmiaru 800/45 R 26.5. Charakteryzują się dużym skokiem osi i dobrym komfortem jazdy. Opcjonalnie dostępne jest natomiast hydrauliczne podwozie tandemowe dające maksymalną stabilność na zakrętach i zboczach.
Może być wyposażone w ogumienie o wymiarach 800/45 R 30.5. Hydrauliczne podwozie jest standardem w wersji Magnon CFS 8-450, lecz tutaj istnieje też opcja zastosowania najbardziej zaawansowanego technicznie podwozia Tridem, z dopuszczalnym naciskiem na osie 27 t, elektronicznym wymuszonym układem kierowania i osią podnoszoną.
Komfort użytkowania to również zasługa obsługi przyczepy poprzez terminal Isobus z ekranem 5,7” i intuicyjnym menu z licznymi automatycznymi funkcjami.