Aktualności

Niekwestionowany lider rynku ciągników rolniczych w Niemczech

Data publikacji:

Niemcy, z 30 344 zarejestrowanymi sztukami, są drugim największym rynkiem ciągników w Europie. W 2022 r. sprzedano tu ok. 4000 mniej ciągników niż w roku poprzednim, co odpowiada spadkowi o 12%. Według ekspertów rynkowych producenci mogli jednak skorzystać z możliwości rejestracji pod koniec 2021 r. nawet takiej ilości ciągników o mocy do 50 KM, jeszcze z silnikami niespełniającymi obecnych przepisów w zakresie emisji spalin.

    Niekwestionowany lider rynku ciągników rolniczych w Niemczech

W 2022 r. John Deere obronił swoją czołową pozycję w lidze ciągników i powiększył swój udział w rynku do 21,2%. Wieloletni konkurent - Fendt, który wyraźnie prowadzi w tabeli rejestracji ciągników o mocy powyżej 50 KM, dostarczył w 2022 r. łącznie 5319 nowych ciągników. To o prawie 8% mniej niż w roku poprzednim. Mimo to udział firmy z Marktoberdorfu w rynku wspina się do 17,5%. Na trzecim miejscu w zestawieniu, ale już daleko w tyle za czołowym duetem, uplasował się ponownie Deutz-Fahr (7,8% udziału). Jednocześnie Kubota spadła o dwie pozycje - na miejsce 6. (6,3%), z czego skorzystały marki Case IH/Steyr (7%) - obecnie na 4. miejscu - i Claas (6,5%) na miejscu 5.

Wyniki sprzedaży Valtry rozwinęły się znacznie korzystniej niż cały rynek, wzrastając o 12,7%. Dzięki temu marka AGCO zwiększyła swój udział w rynku do 3,7%. Siostrzana firma Grupy - Massey Ferguson jest również jedną z niewielu marek, która zwiększyła sprzedaż ciągników w Niemczech. Z plusem 2,8%, spółka zależna AGCO zwiększyła swój udział w rynku do 4,3%. Największymi przegranymi w niemieckim rankingu ogólnym 2022 są włoskie marki Same/Lamborghini/Hürlimann (-33,7%), Carraro (-30,1%) i McCormick/Landini (-27,9%).

Wniosek z tego taki, że producenci małych i kompaktowych ciągników, którzy rok wcześniej skorzystali z nieproporcjonalnego wzrostu, w 2022 r. ponieśli spore straty. I przykładowo Iseki zgłosiło o ponad 40% mniej nowych rejestracji rok do roku, podczas gdy Branson i Solis zaliczyły spadek o ponad 15%. Jedynie Kioti, marka eksportowa koreańskiej grupy Daedong, była w stanie utrzymać liczbę rejestracji na stałym poziomie i tym samym zwiększyć swój udział w rynku niemieckim.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.