Wywiady Aktualności

New Holland. Utrzymanie pozycji lidera

Data publikacji:

New Holland - marka koncernu CNH Industrial - ma w Polsce silnie ugruntowaną pozycję. Wystarczy powiedzieć, że w 2022 r. sprzedała 1849 nowych ciągników, oznacza to 15,4% udziału w rynku, co tym samym dało pozycję lidera 14. rok z rzędu. Należy zatem odnotować zmiany, do jakich ostatnio doszło w kierownictwie New Hollanda w Polsce, gdzie miejsce wieloletniego szefa struktur sprzedażowych Adama Sulaka zajął Federico Bellotto. Nowy Business Director Poland, East Europe i Austria w rozmowie z Grzegorzem Antosikiem ocenia bieżącą sytuację rynkową, a także przedstawia swoją wizję dalszego rozwoju marki.

    Federico Bellotto Business Director Poland, East Europe i Austria marki New Holland.

    Federico Bellotto Business Director Poland, East Europe i Austria marki New Holland.

Zacznijmy naszą rozmowę od przedstawienia Pana sylwetki…

Pracuję w koncernie CNH Industrial już 16 lat, a wcześniej ukończyłem dwa kierunki studiów: politologię i ekonomię. W strukturach koncernu miałem okazję pracować na różnych stanowiskach, zwłaszcza z marką New Holland. Zaczynałem od rynku włoskiego, gdzie byłem odpowiedzialny za dział części, byłem dyrektorem biznesowym na kraje skandynawskie i bałtyckie. Później zajmowałem się importem na rynki wschodniej Europy, do Czech, Rumunii, Bułgarii.

Kolejnymi krokami było kierowanie oddziałami na Bliskim Wschodzie i Afryce. Spędziłem tam 3 lata. Następnie przeniosłem się do RPA, a konkretnie do Johannesburga, gdzie spędziłem 5 lat i pracowałem jako dyrektor ds. zarządzania CNHI dla marek New Holland i Case, włączając w to również dział części i serwisu. Moim celem było stworzenie nowego oddziału, zorganizowanie jego całej działalności i struktur. Do Europy wróciłem w październiku 2022 r., zostałem Business Directorem New Holland na rynki: Polski, Austrii, Szwajcarii i krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Przez długie lata dyrektorem na rynku polskim był Adam Sulak, będąc jedną z twarzy sukcesu rynkowego New Hollanda. Jak Pan dziś ocenia rynek polski? Na realizacji jakich celów zamierza się Pan skoncentrować? Jakich zmian można się spodziewać w odniesieniu do marki New Holland?

Adam był pewnego rodzaju legendą na rynku polskim. Przewodził marce New Holland przez 13 lat, więc zrobił wspaniałą robotę. Rozwinął sieć New Hollanda, wypracował pozycję lidera w branży w ciągnikach i kombajnach. Co ja mogę zrobić inaczej? Nie stracę kapitału, który wypracował mój poprzednik. Moją strategią jest rozpoczęcie działalności od kontynuacji jego pracy. Celem jest utrzymanie pozycji lidera na rynku, utrzymanie wysokiej jakości naszej pracy, inwestycje, szkolenia, ogólnie kontynuowanie rozwoju marki na rynku. Chcę oczywiście wzbogacić to wszystko moim własnym wkładem, wykorzystując moje umiejętności i predyspozycje. Mamy bardzo profesjonalny zespół i dobrze zorganizowaną sieć Dilerską, należy to wszystko skonsolidować i dalej rozwijać.

Przechodząc do rynku ciągników - od 2009 r. jesteście numerem 1 w Polsce. Rok 2022 pokazał spadek sprzedaży o około 700 sztuk i udziału rynkowego poniżej 16%. Jakie są oczekiwania i strategie na rok 2023?

...

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.