[ATR] Nowości new holland

New Holland T7 po modernizacji

Data publikacji:

Producent niebieskich ciągników rolniczych, firma New Holland, wprowadziła do swojej oferty zaktualizowany model T7. W nowej konstrukcji zastosowano między innymi zmienioną przednią oś, układ sterowania oraz układ zawieszenia.

Seria ciągników T7 Long Wheel Base (LWB) przeszła ostatnio szereg zmian. Zmieniono bowiem przednią oś, zawieszenie oraz zmodernizowano układ kierowniczy. W efekcie maszyny T7 LWB mają obecnie wyższą dopuszczalną masę całkowitą, która wynosi 14 000 kg. A z kolei większa masa całkowita to również więcej możliwości związanych z dociążaniem i obciążaniem ciągnika. Można stosować cięższe maszyny oraz większe obciążniki.
Nowa oś, jaką zastosowano w ciągnikach T7, ma przede wszystkim zwiększać komfort jazdy z dużymi prędkościami. Zmieniona została geometria osi, zastosowano łożyska piast o niskim tarciu, a także nowy moduł sterowania hydraulicznego, co kompleksowo ma przekładać się na lepsze sterowanie maszyną. Oś została wyposażona w funkcję samośrodkującą, której zadaniem jest zmniejszanie konieczności częstego korygowania kierunku jazdy, szczególnie podczas jazdy z dużą prędkością. Dzięki temu wszelkie prace transportowe mają być dla operatora bardziej komfortowe.

Nowe zawieszenie

Sporych zmian dokonano również w układzie przedniego zawieszenia. W udoskonalonych ciągnikach stosowane jest obecnie zawieszenie TerraGlide z układem Skyhook. Duży nacisk podczas prac konstrukcyjnych postawiono na zwiększenie wydajności amortyzacji w zależności od zróżnicowanych warunków terenowych oraz zastosowanych urządzeń współpracujących. W efekcie zdecydowano się na dodanie nowego zaworu sterującego z dwoma akumulatorami. Nowy układ zmniejsza poziom wibracji podwozia, gdy ciągnik jest w dużym stopniu obciążony przez maszynę współpracującą zawieszoną na tylnym podnośniku. Według pomiarów New Holland pomiary wibracji podwozia w zmodernizowanym ciągniku dają 11% przewagę w porównaniu do dotychczasowej konstrukcji.
Warto również zaznaczyć, że zastosowano w tych ciągnikach zawieszenie Skyhook. To, jak podkreśla producent, aktywny układ zawieszenia stosowany szerzej w samochodach sportowych. Jego zadaniem jest utrzymanie ciągnika w jednym położeniu bez względu na siły działające na ciągnik podczas podnoszenia i opuszczania narzędzia na TUZ, a także podczas hamowania i przyspieszania. Zwykle w takich sytuacjach ciężar jest przenoszony na przednią oś lub z przedniej osi na tył, powodując niestabilną pracę zestawu. W nowych ciągnikach układ zawieszenia usztywnia się na kilka chwil podczas wykonywania przez operatora jednej z powyższych czynności. W celu określenia poziomu usztywnienia w tylnym podnośniku zamontowano specjalny czujnik.
W zależności od aktualnych warunków jazdy operator może ustawić zawieszenie w trybie soft (miękkie), normal (normalne) oraz hard (trwarde).

Nowy układ kierowniczy

Modele New Holland T7 CustomSteer z 2018 r. wyposażone są w układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem. Oznacza to, że operator ma możliwość dostosowania liczby obrotów kierownicy potrzebnych do wykonania pełnego skrętu piast z jednej strony do drugiej. Dostępne są trzy ustawienia: 1:1, 2:1 oraz 3:1. Jeśli ciągnik dodatkowo jest wyposażony w system monitorowania IntelliView IV, wówczas operator może wybrać własne ustawienia oraz różne ustawienia do jazdy do przodu i do tyłu.

BK

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.