Ten pilotażowy program współpracy koncentruje się na zebraniu informacji zwrotnych, pochodzących z danych agronomicznych oraz od operatorów, na temat użytkowania tej technologii w codziennych pracach w winnicy. Celem ostatecznym jest zaś dostarczenie rozwiązań autonomicznych spełniających wymagania stawiane przez rzeczywistych hodowców winorośli.Program pilotażowy to kolejny krok w prowadzonym przez New Holland programie prac nad pojazdem autonomicznym oraz próba dogłębnego zbadania zastosowania pojazdu w poszczególnych sektorach, które najbardziej mogą skorzystać z tej technologii. Marka po raz pierwszy przedstawiła swoje autonomiczne rozwiązanie NHDrive™ w 2016 r. na targach Farm Progress Show, a do chwili obecnej przedstawiła jego wykorzystanie w ciągniku T7 do ciężkich zastosowań oraz T8, celem zilustrowania możliwych zastosowań w uprawie rzędowej. Nowy program pilotażowy z wykorzystaniem ciągnika T4.110F ukazuje, że autonomiczne rozwiązanie New Holland można wdrożyć w całej gamie ciągników marki, od mocnych ciągników do uprawy rzędowej po asortyment maszyn specjalistycznych.
Carlo Lambro, Prezydent marki New Holland Agriculture, wyjaśnia: – Równoważenie rozwoju środowiska oraz innowacyjność to kod genetyczny New Holland; w ten sposób wspomagamy naszych Klientów w wydajnym i rentownym prowadzeniu gospodarstw dziś – oraz staramy się przewidzieć sposób, w jaki będą ewoluowały ich potrzeby w przyszłości. Wierzymy, że przedsiębiorstwa wyspecjalizowane, a w szczególności te działające w sektorze winiarskim, mogą wynieść istotne korzyści z wprowadzenia technologii autonomicznej w zakresie produktywności i ekorozwoju. Nasz partner w programie pilotażowym, firma E. & J. Gallo Winery, podziela nasze zaangażowanie w innowację oraz zrównoważony rozwój środowiskowy w dziedzinie uprawy winorośli, jak również dążenie do umieszczenia w naszej ofercie rozwiązania autonomicznego, z którego będą mogli korzystać hodowcy wina na całym świecie.
Program pilotażowy prowadzony jest w winnicy E. & J. Gallo Winery w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych, a do jego realizacji wykorzystane zostały ciągniki T4.110F wyposażone w technologię autonomiczną NHDrive. W toku początkowych prac badawczo-rozwojowych wykonano kolejny progres w integracji poszczególnych podzespołów – zwłaszcza elementów sensorycznych i detekcyjnych oraz odbiorników sygnałów. To dlatego T4.110F NHDrive zachował swoją smukłą sylwetkę.
Pilotaż obejmuje cały szereg prac związanych z utrzymaniem winnicy i produkcją plonu, które dostarczą informacji zwrotnych służących dalszemu rozwojowi wykonania tych czynności podczas pracy autonomicznej. Te często powtarzalne działania stanowią szeroki przekrój czynności podejmowane w winnicy i stanowią grupę reprezentatywną prac wykonywanych przez szerszą wspólnotę rolników.