Gospodarka i rolnictwo

Nastroje w zakładach pracy

Data publikacji:

44 proc. internautów pracujących zawodowo oceniło, że w trzeciej dekadzie kwietnia sytuacja w ich zakładach pracy była dobra, a 20 proc uznała za złą. Największe poczucie stabilizacji mają zatrudnieni w urzędach - wynika z kwietniowych badań CBOS i IQS na temat nastrojów społecznych związanych z rynkiem pracy w Polsce.

Badanie przeprowadzono w dniach 23-27 kwietnia drogą elektroniczną (Computer-Assisted Web Interview - CAWI) na próbie 1000 respondentów zrekrutowanych (na podstawie określonych cech demograficznych: płci, wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania w określonym województwie i miejscowości odpowiedniej wielkości). Z badań CBOS i IQS wynik, że stan epidemii odcisnął piętno na nastrojach społecznych dotyczących miejsc pracy. 44 proc. internautów pracujących zawodowo oceniło, że w trzeciej dekadzie kwietnia sytuacja w ich zakładach pracy była dobra. Blisko jedna trzecia (31 proc) uważała ją za ”ani dobrą, ani złą”, a co piąty (20 proc.) uznał ją za złą. Sytuację w swoich zakładach pracy w trzeciej dekadzie kwietnia najlepiej oceniali zatrudnieni w instytucjach, urzędach lub zakładach całkowicie państwowych, samorządowych lub publicznych, w tym także w jednoosobowych spółkach Skarbu Państwa - blisko połowa (49 proc.) z nich uważała ją za dobrą, a tylko 11 proc. za złą. Natomiast najwięcej ocen negatywnych odnotowano wśród pracujących w sektorze prywatnym poza rolnictwem (24 proc.).

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 09/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.