Artykuł

Największa w tej klasie

Największa w tej klasie

Litewska firma Umega w kategorii przyczep skorupowych posiada modele serii SPC o ładowności od 14 do 20 t na podwoziu typu tandem oraz większe do 30 ton na podwoziu tridem. Największym dostępnym modelem w klasie tandem jest przyczepa SPC 20 o dopuszczalnej masie ładunkowej 20 t i masie własnej 6,7 t.

Do agregacji wymaga ciągnika o mocy 200 KM. Konstrukcja przyczepy oparta jest na podwoziu spawanym z prostokątnych profili zamkniętych ze stali S355. Dyszel amortyzowany jest za pomocą resoru poprzecznego. Maksymalne obciążenie sprzęgu wynosi 3 t. Przyczepa wyposażona jest także w hydrauliczną podporę oraz hydrauliczny stabilizator ładunku. Skrzynia ładunkowa posiada równe dno oraz burty spawane z profilowanej blachy. Pojemność ładunkowa przyczepy wynosi 25,5 m³. Wyładunek następuje tyłem, a burta tylna wyposażona jest też w okno, dla regulowania prędkości wyładunku ziarna. Wyposażenie przyczepy obejmuje również pneumatyczny lub hydrauliczny układ hamulcowy, plastikowe błotniki, oświetlenie drogowe i opony w rozmiarze 600/55-22,5.

SPC 30 to przyczepa na resorowanym podwoziu typu tridem o maksymalnej ładowności 30 t, przy masie własnej 9,5 t. Opcjonalnie przyczepa może być wyposażona w oś skrętną lub wymuszoną oś skrętną. Do transportu wymaga ciągnika o mocy 200 KM. Wyposażenie przyczepy obejmuje także resorowany dyszel z regulacją wysokości zaczepu i o dopuszczalnym obciążeniu 4 t, hydrauliczną stopę podporową oraz dwuprzewodowy pneumatyczny układ hamulcowy. Skrzynia ładunkowa o pojemności 26 m³ dzięki 600-mm nadstawom może zwiększyć swoją pojemność do 37 m³. Ściany boczne skrzyni wykonane są z blachy o grubości 3 mm, natomiast dno skrzyni ma grubość 5 mm. Tylna burta otwierana jest hydraulicznie. Maksymalny kąt wywrotu wynosi 50°. Dodatkowo w tylnej klapie znajduje się okno wysypowe o wymiarach 500x500 mm. Prezentowana przyczepa wyposażona jest również w układ hydraulicznego blokowania resorów, ręczny hamulec, 2 kliny pod koła, rolowaną plandekę, pomost roboczy, nowoczesny system oświetlenia drogowego ze światłami bocznymi oraz standardowe ogumienie 600/55 26,5.

 


Reklama
Powiązane artykuły