Hybrydyzacja rozwiązaniem dla średnich i większych ciągników
Steyr Hybrid CVT jest modułową koncepcją hybrydową przeznaczoną dla ciągników o średnich i dużych mocach. Prototyp tego innowacyjnego rozwiązania opiera się na seryjnie produkowanym modelu z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 180 KM i rozstawie osi poniżej 2,8 m. Zastosowany silnik wysokoprężny generuje jednak imponującą moc wynoszącą 260 KM. Nowością jest tutaj przedni wspornik osi z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Generator jest napędzany przez silnik wysokoprężny, a uzyskaną moc elektryczną do 75 kW przekazuje się do silnika elektrycznego za pośrednictwem układu elektroniki mocy. W ten sposób energia elektryczna przekształca się z powrotem w energię mechaniczną, która jest przekazywana do koła koronowego mechanizmu różnicowego przedniej osi za pośrednictwem dwustopniowej przekładni. W tej zaawansowanej technologii zastosowano także SuperCaps, rezystor hamowania i wysokonapięciowy zasilacz, a także gniazda AEF z przodu i z tyłu pojazdu. Te elementy, wraz z układem hybrydowym o strukturze szeregowo-równoległej, umożliwiają wiele nowatorskich funkcji, które są innowacją w branży ciągników.
Trwa dostosowywanie technologii podwozia
Ze wzrostem masy i mocy ciągników, potrzebne są nowe rozwiązania w zakresie technologii podwozia. Firma Claas wprowadziła nowe napędy z trójkątnymi gąsienicami do serii 12 Xerion. Duże koło napędowe gąsienic, razem z dwiema rolkami zwrotnymi, jest zamontowane na ramie głównej, która ma zdolność oscylacji w zakresie ±10°. System zawieszenia typu boogie, wyposażony w dwie rolki pośrednie, został zintegrowany z oddzielnym wahaczem, który tłumiony jest za pomocą elementów gumowych. W Europie modele serii 12 dostępne są wyłącznie z napędami gąsienicowymi, znane również jako Terratrac.
Case IH, będący pionierem w dziedzinie podwozi czterogąsienicowych i gąsienic trójkątnych w dużych ciągnikach, również wzmocnił swoje działania. Aby efektywnie przenieść na podłoże maksymalną moc 778 KM nowego flagowego Quadtraca 715, wyposażonego w 6-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 15,9 l i 2-stopniowe turbodoładowanie, wydłużono napędy gąsienic o 10 cm i zwiększono średnicę koła napędowego do ponad 100 cm. Teraz dostępne są także modele z zawieszeniem podwozia Power Flex, które nie tylko zapewniają większy komfort, ale również lepszą adaptację do terenu. Napędy gąsienicowe montowane na trójkątnych sprężynach były wcześniej dostępne jedynie dla dużych kombajnów, teraz również dla ciężkich ciągników.