MX - Nowe ładowacze z Francji
U400 oraz A100 to nazwy nowych serii ładowaczy czołowych, które pojawiły się w ofercie firmy MX.
Gama modeli produkowanych przez francuskie przedsiębiorstwo jest bardzo szeroka i obejmuje konstrukcje wykorzystywane w ciągnikach o zróżnicowanej mocy. Jak twierdzą przedstawiciele MX, obecnie ponad 7500 modeli ciągników rolniczych o mocy od 15 do 300 KM, produkowanych przez 45 różnych wytwórców, wyposażanych jest w ładowacze czołowe MX. Oferta firmy obejmuje łącznie 5 serii, a jej najnowszymi elementami są właśnie U400 i A100.
U400, czyli ładowacze 4 generacji
Pierwsza z wyżej wymienionych serii to czwarta generacja dobrze znanych ładowaczy czołowych. Zastępuje ona modele U300 i zawiera łącznie 14 modeli. Urządzenia te opracowano z myślą o ciągnikach o mocy od 40 do 220 KM.
To, co jest charakterystyczne dla nowych ładowaczy U400, to atrakcyjne wzornictwo połączone z wysokimi walorami użytkowymi. Blok hydrauliczny, przewody hydrauliczne, kable, a także podpory zostały zintegrowane ze szkieletem ładowacza. W efekcie użytkownicy otrzymują do dyspozycji sprzęt, który cieszy oko, a przy tym zachowuje maksimum możliwości. W nowych ładowaczach system cylindrów został tak zaprojektowany, aby zapewnić z jednej strony dużą wydajność pracy, a z drugiej konkretne możliwości. Kąt czerpania w przypadku nowych konstrukcji wynosi 71˚ do wysokości 1,2 m nad ziemią.
Warto zwrócić uwagę na maszyny z oznaczeniem U400+, które zaprojektowano pod kątem pracy w trudnych warunkach, przy załadunku ciężkich i wielkogabarytowych materiałów.
Dla użytkowników okazjonalnych
Nowa seria ładowaczy A100 obejmuje znacznie mniej modeli niż U400. Mowa bowiem o 3 urządzeniach, które przystosowane są do pracy ze standardowymi ciągnikami o mocy od 40 do 140 KM. Wszystkie konstrukcje zaopatrzono w system prowadzenia równoległego. Są to proste, ale funkcjonalne maszyny, których przewagą ma być również niższa cena (w porównaniu np. do bardziej wydajnych konstrukcji U400). Ich przeznaczeniem są prace lżejsze, z mniejszym obciążeniem,
wykonywane w mniejszym natężeniu. Warto jednak podkreślić, że w tej serii producent również zadbał o to, aby przewody hydrauliczne nie przeszkadzały podczas pracy. Wszystko jest zintegrowane i starannie obudowane.
W przypadku obu nowych serii zastosowano system Fitlock 2, który umożliwia szybkie i bezproblemowe połączenie ładowacza czołowego z ciągnikiem. System ten został wykorzystany w przypadku ładowaczy T400, U300, F300 oraz wspomnianych U400 i A100.
Warto również zaznaczyć, że producent oferuje całkiem spore możliwości sterowania ładowaczy. Mowa o cięgnach Bowdena (układy Propilot i Ecopilot), sterowaniu niskociśnieniowym (system Flexpilot) oraz sterowaniu elektrycznym (system e-Pilot).
BK
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: