Zobacz także: Roboty podgarniają także po godzinach
Napęd ładowarki stanowi czterocylindrowy silnik FPT NEF45 o pojemności 4,5 l i maksymalnej mocy 125/170 (kW/KM). Jednostka napędowa spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V dzięki zastosowaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR, katalizatora oksydacyjnego DOC oraz filtra cząstek stałych DPF.
Zbiornik na płyn AdBlue ma pojemność 18 l, a zbiornik na paliwo 140 l. Przenoszenie napędu zapewnia przekładnia hydrostatyczna typu EPD sterowana elektronicznie, która nie tylko zwiększa wygodę obsługi, ale również zmniejsza zużycie paliwa. Jest to możliwe podczas aktywacji funkcji Eco i Speed Control. Zmiana obrotów silnika realizowana jest wówczas bezpośrednio przy użyciu dżojstika. Ładowarkę można wyposażyć także w przekładnię bezstopniową MCVTronic, która pozwala na zwiększenie momentu obrotowego kół na podstawie prędkości i daje wzrost wydajności przy dużych prędkościach. Maksymalna prędkość ładowarki wynosi 40 km/h.
Korzyści dla klienta
Dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas pracy rama ładowarki wyposażona została seryjnie w urządzenie do bocznej korekcji nachyleń. Osie z planetarnymi reduktorami mają 4 hamulce z suchymi tarczami, a dodatkowy hamulec postojowy zamontowany jest na wale głównej przekładni. Ładowarka teleskopowa TF65.9 wyróżnia się swoimi osiągami oraz dużą mobilnością. Uzyskano to dzięki bezkonkurencyjnym w tej klasie maszyn wymiarom (5260x2400x2510 mm) i 4 kołom skrętnym. Nowe ładowarki TurboFarmer zapewniają wysokość podnoszenia 8,8 m, maksymalny wysięg 4,7 m oraz udźwig do 6,5 t.
Układ hydrauliczny HF - High Flow wyposażono w pompę o zmiennej pojemności skokowej, zapewniającą maksymalny przepływ 160 l/min. Zastosowane złącza hydrauliczne Merlo przyspieszają montaż i demontaż podczas konserwacji i zapewniają doskonałą szczelność. Nowymi rozwiązaniami zaimplementowanymi przez firmę Merlo do ładowarki TF 65.9 są: opuszczanie grawitacyjne, które zmniejsza pobory maszyny w cyklach „Pick and Carry” oraz funkcja Set Point umożliwiająca zapamiętywanie pozycji wysięgnika/osprzętu i zautomatyzowanie jego powrotu do zapamiętanej wcześniej pozycji przez naciśnięcie jednego przycisku.
Kolejne nowości to zautomatyzowane ruchy „kartezjańskie” dające możliwość wykonywania ruchów podążających za współrzędnymi jednym ruchem dżojstika, a także ruchy pływające wysięgnika, dzięki czemu po oparciu na podłożu może on swobodnie podążać za występującymi nierównościami. Funkcja bardzo przydatna podczas prac związanych z czyszczeniem nawierzchni czy odśnieżaniem.
Wysoki komfort
Kabina operatora z wyposażeniem Premium zgodna jest z wymaganiami ROPS oraz FOPS poziom II i gwarantuje doskonałą widoczność. Dostępna jest również w wersji amortyzowanej dla zwiększenia komfortu pracy, ograniczenia hałasu i przenoszonych do wnętrza drgań. Wyposażenie ładowarki obejmuje system ASCS (Adaptive Stability Control System) czyli narzędzie, które na kolorowym 10,1” ekranie wyświetla bieżący wykres udźwigu.
System ASCS pozwala też na zarządzanie geometrycznymi progami użytkowania, regulację maksymalnej prędkości ruchów hydraulicznych oraz wykrywanie i zapisywanie ilości przemieszczanych ładunków. Ergonomię i wygodę podczas pracy ładowarki zapewnia elektro-proporcjonalny dżojstik sterujący z pionowym uchwytem. Wyposażenie opcjonalne ładowarek obejmuje: tylne wyjścia hydrauliczne, niezależną amortyzację wysięgnika teleskopowego oraz homologację na ciągnik rolniczy. TurboFarmer TF65.9 dostępny jest w trzech różnych wersjach: podstawowej TF65.9T-170-HF o masie własnej 11 t, model TF65.9TCS-170-HF o masie własnej 11,2 t z amortyzowaną kabiną oraz TF65.9TCS-170 CVTronic-HF o masie 11,25 t, wyposażony dodatkowo w bezstopniową przekładnię MCVTronic.