Dzięki systemowi proSpray PWM dysze nie rozpylają cieczy w sposób ciągły, rozkład wzdłużny zależy więc nie tylko od prędkości jazdy, ale również od częstotliwości przełączania dysz i czasowo przesuniętej aktywacji dysz sąsiadujących. Zaletami systemu proSpray są stała dawka aplikacji przy różnych prędkościach roboczych, niemal bezstopniowa regulacja dla każdej pojedynczej dyszy oraz możliwość wewnętrznej kontroli przepływu.
Zasada działania
W systemie PWM sterowane elektrycznie zawory każdej pojedynczej dyszy są taktowane z częstotliwością 25 Hz, gdzie ich szybkie otwieranie i zamykanie umożliwia dokładniejszą kontrolę natężenia przepływu. Różne ilości cieczy roboczej mogą więc być aplikowane przy tym samym ciśnieniu i wielkości kropli za pomocą tylko jednego kalibru dyszy. W rezultacie otrzymuje się mniejsze znoszenie i równomierne zwilżanie powierzchni roślin.
System Dammann PWM proSpray jest w pełni zintegrowany z obsługą Isobus i wyposażony w moduł PWM Select, dzięki któremu operator może także wybrać pomiędzy użyciem dyszy A i dyszy B lub ich obu na raz. Podwójny uchwyt dyszy Dammann umożliwia bowiem stosowanie kombinacji dyszy konwencjonalnej z pneumatycznym odcięciem oraz wersji wyposażonej w przełączanie modulacji szerokości impulsu. Indywidualne przełączanie dysz, bieżące sterowanie pracą systemu PWM, a także aplikację specyficzną za pomocą map aplikacyjnych zapewnia układ CCA (Curve Control Application).
Parametry robocze uwzględniające wielkość i rodzaj dyszy, optymalny zakres pracy lub komunikaty ostrzegawcze wprowadza się jednorazowo. Sterowanie jest następnie automatycznie dostosowywane do trybu pracy proSpray. System w razie potrzeby pozwala także na wykrywanie ewentualnych usterek i diagnostykę w przypadku zatkania pojedynczej dyszy. Dzięki przełączeniu na stałe wartości procentowe sterowania PWM oraz funkcji włącz/wyłącz możliwe jest również zastosowanie konwencjonalne opryskiwacza.
Dalszy rozwój rozwiązań Dammann proSpray PWM zdecydowanie zwiększył możliwy zakres regulacji wydajności przy stałym ciśnieniu, poprawiono jednocześnie prędkość i zachowanie sterowania. Wyniki przeprowadzonych pomiarów rozkładu poprzecznego są teraz bardzo dobre nawet w dolnym zakresie kontrolnym (<40%).