Już podstawowy model Sherpa robi bardzo dobre wrażenie. Posiada sprawdzony i oszczędny 4-cylidrowy silnik John Deere o mocy 141 KM. Ciekawie prezentuje się również ślimak IMS z opatentowanym systemem przestawiania noży, obsługiwany przez wytrzymałą przekładnię kątową o długiej żywotności. Takie połączenie zapewnia mniejsze zapotrzebowanie na moc, oszczędność paliwa dzięki krótszemu mieszaniu oraz - co najważniejsze - homogeniczne mieszanie dla optymalnej struktury paszy.
Opcjonalnie dostępne są elementy wykonane ze stali nierdzewnej o grubości 5 mm i szerokości 100 mm, które są przykręcane kaskadowo na ślimaku oraz wersje typu Heavy-Duty o grubości 20 mm dla wydłużenia okresu eksploatacji nawet o 50%. System magnesów zamontowany bezpośrednio na ślimaku mieszającym gwarantuje optymalną ochronę zdrowia zwierząt przed elementami metalowymi, które mogłyby się przedostać do paszy.
Frez pobierający wyposażony jest w 60 łukowatych noży dla czystego pobierania kiszonek, jak również sypkich materiałów oraz uzyskania idealnej powierzchni cięcia. W przypadku osiągnięcia ustawionej wagi istnieje możliwość cofania kanału transportującego. Zasuwa wysypu dostępna jest na przód z prawej i/lub na tył z lewej strony. W opcji jest ponadto taśma wysypowa PVC do obsługi wysokich stołów paszowych, przenośnik poprzeczny dla minimalnej szerokości transportowej oraz hydrauliczny system składania przenośnika pod mieszalnik.
Model Verti-Mix SF oferuje większą wydajność, moc i rozszerzone możliwości wyposażenia. Napęd wozu zapewnia oszczędny i mocny 6-cylindrowy silnik o mocy 175 KM. Tutaj również występuje ślimak IMS, a do tego wysoko wydajny frez o szerokości 2 m, wyposażony w 54 noże proste i 60 noży zgiętych. Z tyłu frezu, pośrodku umieszczono elewator dla szybkiego, oszczędzającego strukturę przepływu materiału. Gumowa taśma elewatora jest napędzana hydraulicznie i nie wymaga dużych nakładów konserwacyjnych. Automatyczne obniżanie ramienia frezu przyczynia się do szybkiej i bezproblemowej pracy. Wysyp paszy realizowany może być z przodu lub z tyłu, z obu stron jednocześnie itd., możliwości konfiguracji jest bardzo wiele.
Kabina kierowcy daje poczucie komfortu, wyposażona jest w amortyzowane siedzenie kierowcy, regulowaną kolumnę kierownicy, podgrzewane lusterka i podwójne wycieraczki. Trzystronne przeszklenia z zakrzywioną przednią szybą zapewniają optymalne pole widzenia. Codzienne użytkowanie wozu ułatwia system Intelligent Control z 10,4” dotykowym ekranem, obsługą kamery i systemem ważenia.