Opona została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić mniejszy nacisk na podłoże i większą powierzchnię styku z podłożem - skutkiem tego jest rzecz jasna lepsza ochrona gleby.
– Dzięki elastycznej i bardzo wytrzymałej konstrukcji ściany bocznej VF, opona Agriterra 02 SP umożliwia bezpieczną pracę przy niższym ciśnieniu powietrza. Zwiększa to powierzchnię opony nawet o 25%, co z kolei zmniejsza nacisk na glebę nawet o 20%. Poprawia to stan gleby dzięki znacznemu zmniejszeniu jej zagęszczenia
– wyjaśnia Pavel Kott, menedżer produktowy opon rolniczych Mitas.
Co jeszcze charakteryzuje oponę Agriterra 02 SP? Są to przede wszystkim: wysoka nośność i możliwość poruszania się z prędkością maksymalną 65 km/h, co przekłada się na mniejszą liczbę przejazdów potrzebnych do transportu ładunków, a także umożliwia szybkie przemieszczanie się po drogach, zapewniając znaczną oszczędność czasu. Opona nadaje się do jazdy po drogach i w terenie, a jej bardzo dobre zdolności do samooczyszczania ograniczają zabrudzenia drogi przy wyjeździe z pola.
Zastosowanie specjalnego sześciokątnego druta stopki sprawia, iż opona może pracować przy niższym ciśnieniu bez ograniczania jej żywotności. Dodatkowo, wzór bieżnika Agriterra 02 SP, z zaokrąglonymi barkami, sprzyja do zastosowania na użytkach zielonych, ograniczając ryzyko uszkodzenia darni.
– W przypadku opony Agriterra 02 SP postanowiliśmy zaoferować pierwszą oponę radialną do przyczep wzbogaconą o technologię VF, którą z powodzeniem stosujemy od wielu lat, np. w naszych oponach do ciągników. To znacznie poprawia właściwości opony, oferując maksymalną ochronę gleby wraz z wyższą nośnością, co odpowiednio pozytywnie wpływa na wydajność operacyjną w postaci oszczędności pieniędzy i czasu na koniec dnia pracy rolnika
– podsumowuje Kott.