W ramach partnerskiego porozumienia na rzecz rozwoju brazylijskiego przedstawicielstwa Mercedes-Benz z działającą na tamtejszym rynku firmą GrunnerTech skonfigurowano 18 ciężarówek Mercedes-Benz Axor 3131, przeznaczonych do zbioru trzciny cukrowej. Nowy samochód ciężarowy, który sprawdził się na rynku brazylijskim, wyposażony jest we wszystkie komponenty technologiczne niezbędne do częściowej automatyzacji jazdy na poziomie 2. Pojazd automatycznie utrzymuje prędkość i odległość, jak również oferuje aktywne prowadzenie wzdłużne i poprzeczne. Kierowca przez cały czas zachowuje nad nim kontrolę, jednak ręce nie muszą być stale umieszczone na kierownicy. Axor posiada dodatkową oś przednią, tzw. opony wysokoprofilowe oraz anteny do odbioru sygnałów satelitarnych. Sterowanie odbywa się za pomocą tempomatu, GPS i georeferencji. Najpierw trasa zbiorów ustalana jest na komputerze z dokładnością co do centymetra. Średnia prędkość jazdy wynosi około 6 km/h.
Mercedes-Benz Axor może być w użyciu 24 h na dobę, dzięki czemu jego zakup jest uzasadniony ekonomicznie. Nowy pojazd w porównaniu z tradycyjnym ciągnikiem pozwoli ograniczyć zużycie paliwa nawet o 50%, zużycie środków smarnych o 40%, a koszty konserwacji i utrzymania – o 30%. Natomiast precyzyjne wyznaczenie trasy zbiorów znacznie zwiększa wydajność, ponieważ Axor może zebrać dwa razy więcej plonów w tym samym czasie. Dwa spośród skonfigurowanych samochodów ciężarowych są już w użyciu na polu klienta AgroCana Caiana w brazylijskim stanie Säo Paulo. Wkrótce do kolejnych klientów trafi w sumie 18 pojazdów.
fot.firmowe