[ATR] Nowości Agro Show

Meprozet Kościan - Wozy z najwyższej półki HV18 i HV24 o pojemności 18 i 24 tys. m³

Data publikacji:

Jeśli chodzi o rozwiązania i innowacje, Meprozet Kościan, czołowy polski producent wozów asenizacyjnych, zawsze starał się trzymać rękę na pulsie. Podczas ostatniej wystawy Agro Show zaskoczył jednak pod tym względem swoimi najnowszymi beczkowozami Rexager, wyróżniającymi się wysoką jakością i nowoczesnym wyposażeniem.

Zaprojektowane od podstaw wozy Rexager stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na maszyny tego typu i są jednocześnie atrakcyjną alternatywą wobec oferty najlepszych producentów zachodnich. Podczas Agro Show firma zaprezentowała modele HV18 i HV24 o pojemności 18 i 24 tys. m³, na podwoziach tandem i trzyosiowym, otwierające nową ofertę, którą z czasem mają uzupełnić także mniejsze i większe maszyny.

Dobre wyposażenie

Jak na klasę premium przystało, nowe wozy Meprozetu uzbrojono w szereg wiodących rozwiązań, z systemem automatycznej regulacji dawki na czele, który na bieżąco dostosowuje ilość rozprowadzanej cieczy do aktualnych parametrów zabiegu, w celu zachowania zadanej dawki na ha. Poza tym obie maszyny wyposażono zarówno w ciśnieniowy system pompowania z układem wspomagającym i króćcami bocznymi, jak i w wirnikową pompę wyładowczą, a także hydrauliczne ramię pompowe do samodzielnego napełniania zbiornika bez wysiadania z kabiny.
Oprzyrządowanie uzupełniają proporcjonalne rozdzielacze do sterowania funkcjami hydraulicznymi, tylne przyłącza hydrauliczne oraz tylny TUZ z podnośnikiem w standardzie do montażu dowolnego aplikatora. Podczas targów mniejszy wóz zaprezentowano z aplikatorem doglebowym w formie kompaktowej brony talerzowej, natomiast większy z rampą z wężami do aplikacji naglebowej. Mimo pokaźnych gabarytów samych wozów i zespołów dozujących obie maszyny w transporcie zachowują szerokość poniżej 3 m.

Lekka jazda

Ze względu na dużą pojemność i znaczną masę własną pustych maszyn (13,1 i 14,5 t), wiele uwagi poświęcono konstrukcji ich układów jezdnych, które wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania ograniczające ugniatanie gleby i destrukcyjny wpływ na podłoże podczas skrętów oraz zwiększające stabilność, bezpieczeństwo i komfort w trakcie jazdy. Dlatego podwozia oparto na osiach ADR z dużymi kołami, z ogumieniem Alliance w rozmiarze 750/60R30,5, a w wyposażeniu przewidziano także centralny system pompowania i regulacji ciśnienia w ogumieniu, co pozwala odpowiednio dostosowywać je do pracy w polu (obniżać) i do jazdy na drodze (podwyższać).
Zastosowano też hydrauliczne zawieszenie, z funkcją regulacji nachylenia maszyny w osi wzdłużnej, zależnego od stopnia napełnienia zbiornika, co zwiększa stabilność i pozwala poprawić trakcję ciągnika, poprzez zmianę dociążenia dyszla zaczepowego, również zresztą amortyzowanego hydraulicznie. Podwozia wyposażono poza tym w zaawansowane, elektronicznie sterowane hydrauliczne układy - aktywnego skrętu osi, który ułatwia manewry, zmniejsza zużycie paliwa i ogumienia oraz ogranicza zrywanie darni i rozmazywanie gleby, jak również w układ podnoszenia pierwszej i ewentualnie także trzeciej (tridem) osi, który optymalizuje rozkład masy, dociążenie zaczepu i trakcję.

SS

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.