Aktualności

Mechaniczne zwalczanie chwastów

Data publikacji:

Im ciaśniejszy staje gorset nakładany na rolnictwo przez gospodarkę i politykę w związku z chemiczną ochroną roślin, tym bardziej interesujące stają się inne rozwiązania, jak np. mechaniczne zwalczanie chwastów. DLG zapytała o aktualny stan rzeczy w tym temacie reprezentatywną grupę rolników niemieckich.

Prawidłowe stosowanie herbicydów z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawnych pozostaje dla większości, czyli dla konwencjonalnych gospodarstw rolnych, preferowaną metodą walki z chwastami. Ich przeciwieństwem są gospodarstwa, które przestawiły się lub chcą się przestawić na metody ekologiczne i w dużym stopniu stawiające na mechaniczne zwalczanie chwastów, ewentualnie w połączeniu z rozwiązaniami agrotechnicznymi, jak międzyplony. W praktyce jednak mamy również do czynienia z coraz większą liczbą gospodarstw poszukujących drogi pośredniej próbują one ograniczyć do minimum niezbędnego w danym miejscu stosowanie substancji chemicznych, stosując w uzupełnieniu lub zamiast nich alternatywne metody mechaniczne. Takie postępowanie nosi nazwę „rolnictwa hybrydowego”, a dawniej określano je mianem „zintegrowanej ochrony roślin”. Faktem jest iż takie rozwiązania nieprzerwanym zainteresowaniem cieszą się, np. podczas dni polowych DLG. Oczywiście mowa tutaj o metodach mechanicznego zwalczania chwastów stanowiących nowy trend i od dawna sprzyjających promowaniu „niszy ekologicznej” w szerokim zakresie. DLG Praxis Monitor przedstawia aktualny stan praktyki w tym zakresie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 14/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.