Seria X7 VT-Drive obejmuje 5 modeli, w tym trzy samonośne z silnikami 4-cylindrowymi (X7.440; X7.450; X7.460), o mocy maksymalnej 147, 160 i 176 KM (w trybie Power Plus, przy 1900 obr./min, dostępnym w transporcie i pracach z WOM), oraz dwa na solidnych ramach (X7.660; X7.670), z silnikami 6-cylindrowymi o mocy 181 i 195 KM (Power Plus). Zastosowane jednostki napędowe to ekonomiczne, turbodoładowane silniki z serii Betapower, z wtryskiem common rail i układem oczyszczania spalin SCR, spełniające normę emisji Tier 4i.
Wyposażenie standardowe ciągników w wersji VT-Drive obejmuje m.in. podłokietnik ze zintegrowanym 12-calowym monitorem dotykowym DSM (Data Screen Manager) zapewniającym kontrolę nad parametrami i funkcjami ciągnika, zgodnym ze standardem ISOBUS 11783. Zwraca też uwagę mocna hydraulika robocza typu load sensing, o przepływie do 123 l/min, z podnośnikiem o udźwigu 9,3 t (przedni 3,5 t w opcji) i 3 zaworami hydrauliki zewnętrznej (do 7 w opcji), sterowanymi elektrohydraulicznie.
Na życzenie dostępny jest m.in. system PSM (Precision Steering Management) z dodatkowym ekranem (8,4''), odbiornikiem i anteną, do satelitarnego prowadzenia, wraz z układem automatycznego sterowania ciągnikiem (EasySteer), a także zaawansowany kontroler ISOBUS.
Bezstopniowa z trybami
Do największych atutów nowych modeli X7 należy bezstopniowa przekładnia VT-Drive, zapewniająca płynną zmianę prędkości od zera do wartości maksymalnej. Dla ułatwienia przekładnia oferuje 4 zakresy zoptymalizowane pod kątem konkretnych prac. I tak zakres 1, z prędkością do 3 km/h, pełni funkcję biegów pełzających, zakresy 2 i 3 – z prędkościami do 12 i do 21 km/h – służą do różnych prac polowych, natomiast zakres 4, z prędkością do 40 lub 50 km/h – jest dedykowany do transportu.
Oprócz tego przekładnia VT-Drive może pracować w czterech trybach. W trybie automatycznym (A) elektronika steruje zarówno obrotami silnika, jak i przełożeniem w celu utrzymania wymaganej prędkości. W trybie ręcznym (B) obroty silnika ustawia operator przepustnicą, a elektronika dobiera odpowiednie przełożenie. W trybie WOM (C), podobnie jak w ręcznym, obroty ustawia operator, a system dobiera przełożenie, uwzględniając potrzeby WOM. W trybie transportowym (D) kierowca ustawia stałą prędkość jazdy, a przekładnia dobiera bieg i możliwie najniższe obroty odpowiednio do obciążenia.
W standardzie jest oczywiście elektrohydrauliczny rewers oraz tak samo uruchamiane blokady tylnego i przedniego dyferencjału. Elektrohydraulicznie włącza się również przedni napęd oraz WOM o czterech prędkościach (540/540E/1000/1000E).
Proste, efektywne
Na przeciwnym biegunie do ciągników X7 VT-Drive jest 7 modeli X7 w wersji Efficient, o mocy maksymalnej od 105 kW/143 KM do 138 kW/188 KM (bez trybu Power Plus, dostępnego tylko w 4 modelach), które debiutowały na Agritechnice w 2015 r. W tych ciągnikach, łączących prostotę z funkcjonalnością, standardem jest 6-zakresowa, 24-biegowa przekładnia Pro-Drive, z 4-stopniowym „powershiftem” na każdym zakresie i elektrohydrauliczną zmianą także między zakresami. Oprócz tego modele „Efficient” mają uboższe wyposażenie seryjne (np. brak podłokietnika) i słabsze niektóre parametry, m.in. hydraulikę w układzie otwartym, o przepływie 88 l/min, tylny podnośnik o udźwigu 6,3 t i 2 sterowane mechanicznie zawory hydrauliki zewnętrznej (w opcji do 6), ale już taki sam elektrohydrauliczny rewers, napęd 4WD, blokady mechanizmów różnicowych czy WOM. Ofertę McCormików X7 uzupełniają wersje Premium, pod wieloma względami zbliżone do modeli VT-Drive, ale wyposażone w przekładnię Pro-Drive.