Wdrażane na bieżąco nowe modele i innowacyjne rozwiązania sprawiają, że maszyny Manitou cieszą się nie słabnącym powodzeniem. Wystarczy powiedzieć, że w ciągu ostatniego roku wzrost sprzedaży produktów Manitou dla rolnictwa wyniósł aż 17% (w stosunku do roku 2018) i był wyższy niż wzrost rynku globalnego w tym segmencie. Nie byłoby to możliwe m.in. bez solidnego zaplecza produkcyjnego, obejmującego obecnie 11 zakładów o łącznej powierzchni 80 tys. m² (w tym 18 tys. m² w halach), zatrudniających 4,4 tys. pracowników.
Alternatywne przegubowe
Wśród ładowarek Manitou alternatywę dla klasycznych teleskopów (o nowościach w tej grupie maszyn pisaliśmy w atr 20/2019) stanowią ładowarki przegubowe z serii MLA (a także AL dostępne pod marką Gehl), które pod pewnymi względami (m.in. widoczność w zakresie 360°) przewyższają sztywnoramowe nośniki teleskopowe i lepiej sprawdzają się w niektórych zastosowaniach. W serii obejmującej łącznie 8 modeli (w tym 2 teleskopowe) o mocy od 24 do 143 KM rolę maszyny flagowej pełni ładowarka MLA-T 533-145V+ z wysięgnikiem teleskopowym, która przy masie własnej 8,4 t oferuje udźwig 3,3 t, także na pełnej wysokości podnoszenia (5,2 m, widły paletowe), oraz obciążenie wywracające 4,98 t w pozycji na wprost (4,15 t przy ramie skręconej pod katem 44°). Maszynę wyróżnia wydajna hydraulika z pompą LSU (Load Sensing Ultra) o zmiennym wydatku (maks. 158 l/min, 270 barów), umożliwiająca wykonywanie kilku ruchów jednocześnie, oferująca w opcji zautomatyzowane funkcje, w tym szybkie podnoszenie z wysuwem do zapamiętanej pozycji, powrót do pozycji nabierania oraz wytrząsanie łyżki z pozostałości materiału. Dobrą trakcję w obejściu i w terenie, oprócz przekładni M-Vario Plus z funkcją wolnego podjeżdżania (inching), zapewniają mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu w obu mostach, wahliwa tylna oś (w zakresie ±9,5°) i duży prześwit (39 cm).
Z nowym masztem
Podczas Agritechniki firma Manitou pokazał również terenowy wózek widłowy MC 18-2 ze zmodernizowanym masztem oraz nowym silnikiem spełniającym normę emisji spalin Stage V. W najnowszej wersji maszt Manitou, dostępny we wszystkich wózkach tej marki o udźwigu do 3,6 t, oferuje aż o 45% zwiększoną widoczność do przodu, na widły i ładunek, co przekłada się na większą wydajność, precyzję i bezpieczeństwo pracy.
Wprowadzony w ub. roku wózek MC 18 to prawdziwie terenowa maszyna, doskonale radząca sobie na trudnym podłożu, m.in. dzięki napędowi hydrostatycznemu na 4 koła (model MC 18-4), największemu na rynku prześwitowi (30 cm) czy wahliwym w zakresie 7° obu osiom. Widlak jest przy tym szybki (do 25 km/h), oszczędny (spalanie 3,5-4 l/h), stabilny (duży rozstaw kół i osi), zwrotny (promień skrętu 2,59 lub 3,37 m w 4WD) i bezpieczny.