[ATR] Nowości

Lucas G - Samojezdne dla profesjonalistów

Data publikacji:

Specjalizująca się od niemal pół wieku w produkcji maszyn do karmienia, ścielenia i rozdrabniania francuska firma Lucas G wprowadziła nowe wersje samojezdnych wozów paszowych Autospire – Classic oraz Performace. Wozy Classic zostały pomyślane jako proste i niezawodne rozwiązanie dla gospodarstw rodzinnych, natomiast lepiej wyposażone Performance skonstruowano do intensywnej eksploatacji w dużych gospodarstwach i w grupach użytkowników.

Maszyny wyposażono w nowe 4- i 6-cylindrowe silniki Deuatz Fahr z systemem SCR (AdBlue), spełniające wymogi normy emisji spalin Tier 4. W wozach o pojemności 12 i 14 m³ są to jednostki o mocy 156 KM, a w modelach o pojemności 16 i 18 m³ – o mocy 217 KM. Napęd przenoszony jest na oś tylną lub na obie osie (opcja), a skrętne mogą być tylko koła przednie lub wszystkie (opcja). Prędkość jazdy wynosi 25 lub 40 km/h (Performance). Jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu jest amortyzacja hydrauliczna, a z tyłu resory paraboliczne.
            Zależnie od jednostki napędowej różna jest moc frezu załadunkowego, która w dwóch mniejszych modelach wynosi 111 KM, a w większych – 142 KM. Uzbrojony w 54 lub 108 spiralnie rozmieszczonych zagiętych noży frez ma średnicę 625 mm i szerokość 2 m. Obracając się z prędkością 326 lub 418 obr./min (Performance) umożliwia sprawne pobieranie każdej kiszonki (z wysokości do 5 m), która transportowana jest do zbiornika „jodełkowym” przenośnikiem taśmowym. Frez ma wspomagający rozdrabnianie system automatycznie zmieniający kierunek obrotów (opcja w Classic).
            Za przygotowanie paszy odpowiada pionowy ślimak o obrotach zależnych od zadania: w trybie mieszania wykonuje 10 obr./min,w trybie cięcia 23 obr./min, a podczas opróżniania zbiornika – 45 lub 60 obr./min (Performance). Wyładunek paszy odbywa się standardowo na bok, na wysokość 89 cm (ogumienie 495/45 R 22.5), umieszczonym z tyłu przenośnikiem taśmowym.

Łatwe sterowanie

Oprócz niektórych parametrów, wozy Classic i Performance różnią się głównie poziomem obsługi. W wersji Classic przesuwem przenośnika wyładunkowego, przeciwnożami, klapą frezu czy osłoną załadunkową steruje się ręcznie, natomiast w Performance – hydraulicznie. Również smarowanie maszyn Claasic wymaga większego wysiłku – wykonuje się je „punkt po punkcie”, podczas gdy w Performace tylko w trzech miejscach, w których zgrupowano smarownice.
            Poza tym w obu seriach dostępne są pakiety – „do pasz włóknistych” oraz „komfortowy”. Pierwszy obejmuje m.in. podwójną liczbę noży na frezie (108) i taśmę załadunkową z prostymi listwami, natomiast drugi – 4 kamery, 6 świateł roboczych, pneumatyczną amortyzację fotela, lusterka wsteczne z odszranianiem, prawe lusterko składane elektrycznie.
            Prowadzenie maszyn wspomaga intuicyjny system X-PA Display obsługiwany dotykowo za pomocą 12-calowego ekranu. System zapewnia dostęp do różnych informacji (np. o zużyciu paliwa), pozwala obsługiwać funkcje robocze (np. prędkość frezu) i programować różne receptury paszy, umożliwia diagnostykę wozów w czasie rzeczywistym. Pomyślano też o serwisowaniu – silnik jest teraz z prawej strony maszyny, a podzespoły wymagające regularnej konserwacji znajdują się w łatwo dostępnych miejscach. W ofercie są także różne opcje pozwalające zredukować czas konserwacji, np. centralne smarowanie czy automatyczny wentylator chłodnicy.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera