Wały uprawowe szybko przywracają właściwości kapilarne podłoża i w ten sposób zatrzymują wilgoć w glebie. Jedno- lub dwurzędowy wał, o średnicy pierścienia 700 lub 900 mm VarioPack zamontowany na przednim układzie hydraulicznym zapobiega zagłębianiu się kół ciągnika w glebę i tworzeniu się redliny między kołami. Montaż bezpośrednio za pługiem zagęszcza natomiast glebę i rozbija duże bryły w najbardziej sprzyjającym momencie i przy optymalnej wilgotności. Składany hydraulicznie VarioPack z mechanicznym układem sterowania zapewnia szerokość roboczą do 6 m, zachowując jednocześnie wymaganą szerokość transportową poniżej 3 m.
Zalety wału
Wał VarioPack odznacza się konstrukcją pierścieniową bez stosowania piasty. Takie rozwiązanie sprawia, że szerokość roboczą można łatwo regulować, dodając lub usuwając pierścienie. Jednocześnie kształt pierścienia, jego profil oraz specjalny sposób mocowania zapewniają niezawodność, trwałość i minimalne zużycie. Ramię dociskowe wykonane z hartowanej stali jest przy tym odporne na przypadkowe uszkodzenia od ciągnika.
Można śmiało powiedzieć, że przednie wały dogniatające zyskują na popularności. Zapewniają dodatkowe rozdrobnienie zbrylonej gleby i dobre wyrównanie, a jednocześnie balansują ciągnik, stabilizując pracę. Na glebach lekkich i średnich pole można przygotować do siewu nawet w pojedynczym przejeździe. Przy montażu przednim prosty mechanizm sterujący pozwala na dokładne, ciągłe pokrycie i łatwe skręcanie. Oddzielne sekcje swobodnie dopasowują się do konturów podłoża, zapewniając jednolitą jakość pracy.
VarioPack teraz z wózkiem
Wał VarioPack z wózkiem transportowym jest sprzęgany z ciągnikiem za pomocą wału poprzecznego. Maszyna jest przełączana hydraulicznie z pozycji transportowej do roboczej z poziomu kabiny ciągnika. Ramiona VarioPack można regulować w pionie, na boki i na długość, co pozwala optymalnie dostosować je do każdych warunków. Podczas pracy jest bardzo stabilny nawet na pagórkach. VarioPack może pracować blisko pługa, aby zminimalizować boczne podmuchy. Nowy wózek jest oczywiście dopuszczony do użytkowania na terenie UE do prędkości maksymalnej 40 km/h, transport przebiega więc sprawnie. Przy szerokości transportowej 2,8 m nawet wąskie drogi polne nie będą stanowiły problemu.