Aktualności

Lemken - Na dobrym kursie

Data publikacji:

W ubiegłym roku firmie Lemken udało się utrzymać pozycję rynkową i osiągnąć przychody ze sprzedaży w wysokości 325 mln euro, czyli na poziomie z 2015 r. O 100 pracowników wzrosło w przedsiębiorstwie również zatrudnienie, osiągając pułap 1405 osób. O dobrej strategii rozwoju świadczą także wprowadzane na rynek nowości produktowe, do których w tym roku dołączyły zapowiadane już wcześniej siewniki - pneumatyczny Solitair 25 kolejnej generacji oraz punktowy Azurit.

    Wyniki na głównych europejskich rynkach były w ub. roku wciąż słabsze, przede wszystkim w Niemczech i Francji, chociaż w Wielkiej Brytanii, mimo perspektywy wyjścia z UE, okazały się dość stabilne. Duże wzrosty firma zanotowała za to w Europie Centralnej i Wschodniej, gdzie największy udział w sprzedaży mają Rumunia, Węgry i Bułgaria. Biznes rozwijał się również w Rosji oraz na Ukrainie, gdzie sprzedaż uległa nawet podwojeniu. Do 10 największych rynków Lemkena należą także Chiny i Kanada, gdzie 3 lata temu przedsiębiorstwo uruchomiło swoje montownie. Mimo że ciągły wzrost zapotrzebowania na żywność oraz rosnące wymagania co do jej jakości wspierają poprawę koniunktury, w bieżącym roku Lemken spodziewa się w raczej utrzymania ograniczonego rozwoju w branży maszyn.

    Eksport i inwestycje

    Obecnie 26% sprzedaży przypada na Niemcy, a na pozostałe rynki zachodnie 28%. W Europie Wschodniej Lemken lokuje 33% sprzedaży, a w USA i Kanadzie - 6%. Generalnie udział eksportu w sprzedaży wyniósł w ub. roku 74%, co w odniesieniu do 2015 oznacza wzrost o 5 mln euro, do poziomu 241 mln euro. Korzystny wpływ na ogólny wynik miały też dobre rezultaty w segmencie części zamiennych, uzyskane dzięki wprowadzeniu nowej strategii serwisowej dla dilerów. – Ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni, że zrealizowaliśmy nasze plany przed końcem roku. Było to możliwe głównie dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu i elastyczności naszych pracowników. Bardzo skuteczne okazały się również inwestycje w technologię wytwarzania i logistykę, co pozwoliło optymalnie wykorzystać istniejące możliwości produkcyjne – komentuje wyniki Anthony van der Ley, dyrektor zarządzający w firmie Lemken.
    W ub. roku firma ukończyła budowę szeregu nowych obiektów, w tym kompleksu szkoleniowego AgroFarm z halami treningowymi i polami testowymi do zajęć praktycznych. Do użytku oddano także nowy, większy punkt sprzedaży we Francji oraz rozbudowany i zmodernizowany dział prefabrykacji w zakładzie głównym w Alpen. Firma poczyniła również znaczące inwestycje w szkolenie pracowników i optymalizację procesów produkcyjnych. – Ubiegłoroczne inwestycje o wartości 16 mln euro to część naszych długoterminowych planów. Są ważne dla zapewnienia ciągłej modernizacji oraz utrzymania dynamiki rozwoju i powinny dać nam dobrą pozycję w momencie ponownego ożywienia rynku – podkreśla Anthony van der Ley.

    Nowe produkty

    W ub. roku Lemken wyprodukował łącznie 12 809 maszyn. W tej liczbie największy udział miały pługi, których znaczenie w stosunku do poprzedniego roku wzrosło. Najważniejszymi nowościami rynkowymi w bieżącym sezonie będą jednak siewniki: Solitair 25 - kolejna generacja sprawdzonych pneumatycznych maszyn rzędowych, oraz Azurit - pierwszy siewnik punktowy bawarskiego producenta, na początek w wersji 6-metrowej.
    Miłośników elektroniki ucieszy też informacja, że od 2017 r. wszystkie maszyny Lemkena kompatybilne z ISOBUS są wyposażane w bardziej zaawansowany terminal CCI-50 z 5,6-calowym wyświetlaczem.

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

    Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

    YouTube atrexpress

    zobacz więcej

    Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


    W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

    Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


    W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

    Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.