Kverneland - Z nowym korpusem

Kverneland - Z nowym korpusem

Firma Kverneland opracowała nowy korpus pługa, oparty na zaletach znanego już, udanego modelu nr 28. Korpus będzie można zamawiać już w IV kwartale br., a dostawa przewidziana jest od II kwartału 2020 r.

Nowy korpus Kverneland nr 38 najlepiej sprawdza się na glebach średnich i ciężkich. Zapewnia wydajną, głęboką orkę dla ciągników z oponami do 710 mm. Kształt korpusu nr 38 jest taki sam jak w przypadku modelu nr 28, specjalnie zaprojektowanego dla ciągników z szerokimi oponami, jednak dla głębszej orki odkładnica i pierś odkładnicy są tutaj wyższe. Głębokość orki wynosząca 35 cm osiągnięta została już w modelu Kverneland nr 9. Nowy korpus nr 38 tworzy jednak większe otwarcie bruzdy, idealne dla szerokich opon. Ciężka praca polowa wymaga, aby do konstrukcji maszyny stosowano wysokiej jakości materiały. Dla maksymalnej trwałości nowego korpusu zastosowano specjalną obróbkę stali sprawdzoną już przez firmę Kverneland. Poprzez 12-godzinny proces nawęglania obrabianego materiału tworzy się 2 warstwy stali w odkładnicy korpusu. Dodatkowo dla uzyskania lepszych parametrów orki i aby zapewnić jednolitą powierzchnię dla każdego modelu, korpusy Kverneland są szlifowane. Technologie zastosowane przy produkcji pługów Kverneland przynoszą również wymierne korzyści, także ekonomiczne. Pomimo swojej solidnej budowy pługi Kverneland są stosunkowo lekkie, co skutkuje niższym zapotrzebowaniem na siłę uciągu i tym samym mniejszym zużyciem paliwa. Niezależne badania przeprowadzone na uniwersytetach w Kolonii oraz w Wilmsmann wykazały, że w porównaniu z dwoma odpowiednikami innych marek pług Kverneland oferuje najniższe zapotrzebowanie na uciąg niezależnie od głębokości roboczej. Niskie zapotrzebowanie na siłę uciągu to mniejsze zużycie części roboczych, niskie zużycie paliwa, co w rezultacie daje wyższą dochodowość  podczas uprawy. Przykładowo, badania z 2014 r. przeprowadzone na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Kolonii wykazały, że pług Kverneland potrzebuje od 19 do 28% mniej paliwa niż jego konkurenci.

dr inż. Przemysław Marek

Reklama
Powiązane artykuły