Najistotniejszą zmianą wprowadzoną w nowej serii jest geometria zbiorników. Zaprojektowano je z uwzględnieniem priorytetowego celu, którym było uzyskanie maksymalnej pojemności przy jak najniższej wysokości. W rezultacie wysokość modeli o pojemności np. 14 m³ nie przekracza 3 m. Zaletą jest również elastyczna konstrukcja maszyn, która, podobnie jak we wszystkich jednoślimakowych wozach paszowych Kuhn, pozwala rozszerzyć ich możliwości o nowe funkcje.
Elastyczna oferta
Nowe wozy dostępne są o pojemności od 9 do 15 m³ i przeznaczone dla stad liczących od 45 do 110 krów. W ofercie są modele w trzech różnych wersjach: DL - umożliwiającej bezpośrednie karmienie paszy przez zsyp lub za pomocą przenośnika bocznego, CL - wyposażonej w poprzeczny przenośnik do zadawania paszy, oraz PLUS - z dodatkową turbiną do ścielenia słomy.
Wśród rozwiązań do aplikowania pasz są dwa rodzaje przenośników bocznych o szerokości 800 lub 1000 mm, o regulowanym kącie pochylenia, co umożliwia dostosowanie wysokości zadawania do żłobów, a także przenośnik poprzeczny, który może być zainstalowany z przodu lub z tyłu, pozwalający obsługiwać obory bez oddzielnych wyjść.
Wersje Plus wyposażone są w system Ventidrive zapewniający wydajność specjalistycznej maszyny do ścielenia słomy. Opatentowany symetryczny otwór wylotowy gwarantuje równomierne zasysanie większej ilości słomy. Turbina o dużej średnicy zapewnia z kolei wystarczająco wysoką prędkość obwodową, niezbędną do wyrzucania słomy na odległość do 18 m. Regulowany, obrotowy kanał wyrzutowy opcjonalnie dostępny jest z lewej lub prawej strony maszyny.
Szybkość i jakość mieszania
Pojedynczy ślimak wyposażony jest w 8 noży, które mogą być ustawiane w kilku pozycjach, co pozwala dostosować agresywność cięcia, zależnie od zapotrzebowania na paszę o określonej długości włókien.
Ślimak o podwójnym skoku gwarantuje optymalne mieszanie i jednorodność pasz przygotowywanych nawet w małych ilościach. Wielokątna budowa zbiornika zapewnia dużą sztywność maszyny oraz przyspiesza proces mieszania i rozdrabniania włókna. Wyróżniające się długą żywotnością zintegrowane podwozie oferuje niską całkowitą wysokość, a jednocześnie bezkompromisowy prześwit maszyny.
Nowe wozy wyposażone są w przekładnię kątową napędu ślimaka opartą na technologii Kuhn, z powodzeniem stosowaną i sprawdzającą się we wszystkich wozach tej marki o pojemności do 33 m³, nawet z 3 pionowymi ślimakami. Podwójne ułożyskowanie skutecznie zmniejsza naprężenia boczne powstające w wypadku rozdrabniania całych bel cylindrycznych.
We wszystkich maszynach standardem elektroniczny system ważenia Kuhn KDW 341, który pozwala programować TMR indywidualne lub dla grup zwierząt, umożliwiający zapamiętywanie do 200 pozycji, np. 25 receptur złożonych z 8 składników.