[ATR] Aktualności Kuhn Maszyny Rolnicze

Kuhn Maszyny Rolnicze - 20 lat sukcesów

Data publikacji:

Obiekt Międzynarodowych Targów Poznańskich 22 sierpnia przejęła w swe władanie firma Kuhn - tego dnia bowiem odbył się tam jubileusz 20-lecia działalności tego przedsiębiorstwa w Polsce. Wydarzenie połączone było również z obchodami 190-lecia marki Kuhn na świecie.

Artur Szymczak, dyrektor zarządzający Kuhn Maszyny Rolnicze: – Pamiętam pierwsze pokazy w Polsce. Zapraszaliśmy na nie tylko największe gospodarstwa, ponieważ mniejszych rolników nie było stać na takie maszyny. Rolnicy na pokazach byli zaskoczeni wydajnością i dokładnością pracy naszych maszyn. Pamiętam, gdy podczas pokazów na pierwszej edycji wystawy Zielone Agro Show kosiarką FC302 osiągnęliśmy prędkość 40 km/h, co było szokiem nie tylko dla klientów, ale też dla naszej konkurencji. Początki naszej działalności nie były łatwe - najpierw sprzedawaliśmy maszyny z logo Kuhn jako spółka Agrol i przy 12-osobowej załodze generowaliśmy 4 miliony zł obrotu.
Rolf Schneider, wiceprezydent ds. sprzedaży Grupy Kuhn, prezes zarządu Kuhn Maszyny Rolnicze: – Sześćdziesiąt procent naszego wzrostu w ciągu ostatnich 15 lat opiera się na wzroście wewnętrznym. W tym czasie zwiększyliśmy udziały rynkowe w dotychczas oferowanych grupach maszyn, pozyskaliśmy nowe rynki zbytu, ale również wprowadziliśmy zupełnie nowe produkty do oferty - np. kosiarki wysięgnikowe czy siewniki Espro. Firmy, które nabywaliśmy w przeszłości, były i są liderami w zakresie innowacyjności w swoich maszynach. W celu osiągniecia stabilności będziemy kontynuować tę strategię z zachowaniem właściwej równowagi pomiędzy wzrostem wewnętrznym i zewnętrznym. Jeśli chodzi o Europę, Polska- po Francji i Niemczech - z 4-proc. udziałem w obrotach Grupy Kuhn, zajmuje 3. miejsce pod względem wielkości sprzedaży. Gratuluję całemu zespołowi takiego wyniku. Jestem w stu procentach przekonany, że w najbliższych latach polski rynek będzie rósł i polskie rolnictwo będzie się dynamicznie rozwijać.
Thierry Krier, prezydent i dyrektor generalny Grupy Kuhn: – W związku z ciągłym wzrostem liczby ludności i stałym podnoszeniem standardów życia, wzrasta również zapotrzebowanie na żywność - gwarantuje to dla nas wszystkich dobrą przyszłość. W miarę jak rolnictwo staje się coraz bardziej globalne, cykle koniunkturalne są coraz wyraźniejsze i coraz mniej przewidywalne. Nasi dilerzy, jako partnerzy handlowi i serwisowi, ale i my jako globalny producent, musimy zmierzyć się z nową rzeczywistością - środowisko rolne zmienia się i coraz mniej będzie małych gospodarstw, a wymagania stawiane przez coraz bardziej profesjonalnych klientów będą stale rosły. Konkurencja również będzie wzrastać na globalnym rynku. W perspektywie najbliższych 10 lat strategia Grupy Kuhn opierać się będzie na 4 filarach: wprowadzanie nowych produktów i zdobywanie nowych rynków; duży nacisk i koncentracja na sprzedaży i marketingu (np. rozwój CRM); intensywne inwestycje w badania i rozwój oraz bardzo duży nacisk na rozwój osobisty naszych pracowników.

Tomasz Kujawski

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.