Trzy nowe modele - M7132, M7152 i M7172 - dostępne są w wersjach Standard, Premium oraz Premium KVT. Największą innowacją jest nowa skrzynia biegów Powershift w wersjach Standard i Premium (KVT ma jak dotąd przekładnię bezstopniową), z 6 biegami zmienianymi pod obciążeniem na każdym z 5 zsynchronizowanych stopni reduktora, oferująca łącznie 30/15 przełożeń (przód/tył) lub 54/27 z biegami pełzającymi. Skrzynia wyróżnia się wyjątkowo płynnym przełączaniem biegów, których jest więcej niż w modelach M7001, co ułatwia pracę i dobór optymalnej prędkości do wykonywanego zadania.
Moc ekonomiczna
Ciągniki są wyposażone w 4-cylindrowe silniki o mocy nominalnej 95 kW/130 KM; 110 kW/150 KM i 125 kW/170 KM oraz maksymalnej 110 kW/150 KM; 125 kW/170 KM i 130 kW/177 KM (z „powerboost”), dostępnej już przy 1900 obr./min, zapewniające maksymalny moment obrotowy 600, 689 i 711 Nm przy 1500 obr./min. Mała różnica obrotów między pełną mocą a najwyższym momentem skutkuje wysoką efektywnością w tym zakresie prędkości, przy obniżonym spalaniu.
Wśród innych rozwiązań zwraca uwagę m.in. powiększona do 11,5 t nośność (masa własna 6,3 t), oznaczająca możliwość współpracy z cięższymi maszynami, prędkość transportowa 40 lub 50 km/h czy bogatsza gama dostępnych opon, włącznie z rozmiarami 600/60R28 (przód) i 710/60R38 (tył), poprawiających trakcję i ograniczających ugniatanie. Podobnie jak M7001, także nowe modele wyróżnia podnośnik o udźwigu 9,4 t (przedni 3,9 t), hydraulika o wydatku stałym (80 l/min - standard) lub zmiennym (110 l/min load sensing - Premium, KVT), 3 lub 4 zawory hydrauliki zewnętrznej (opcja 4 lub 5), tylny WOM 540/540E/1000/1000E (przedni 1000 obr./min).
Komfort i ergonomia
Atutem ciągników M7002 jest udoskonalona technologia użytkowa, obejmująca m.in. zmodyfikowany wyświetlacz K-monitor z nowymi funkcjami, dżojstik główny o poprawionym działaniu czy rozbudowany automatyczny system zarządzania na uwrociach HMS (Headland Management System), umożliwiający zapisanie większej liczby kombinacji dla 20 maszyn, których montaż na TUZ ułatwiają nowe przyciski na błotnikach. Poza tym w terminalu można teraz zapisywać indywidualne profile operatorów wraz ze wszystkimi ważnymi ustawieniami ciągnika. Ulepszono również funkcję automatycznego prowadzenia, wprowadzając możliwość skorygowania toru jazdy jednym przyciskiem (odchyłka rzeczywistego toru jazdy od wyznaczonej trasy pokazywana jest w centymetrach).
Wzrósł także komfort nowych ciągników, dzięki lepiej wykończonej, uszczelnionej i wyciszonej kabinie. Hałas zmniejsza również nowy tłumik przy przednim słupku, nieograniczający widoczności. W standardzie znalazł się wygodniejszy, lepiej amortyzowany fotel z atrakcyjną, trwałą tapicerką i większymi podłokietnikami, a widoczność i bezpieczeństwo poprawiają oszczędne światła robocze LED oraz nowe, opcjonalne, sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne.
SS
fot.firmowe