Tegoroczna formuła Kubota Insight Programme uległa zmianie w stosunku do lat poprzednich. Zamiast odwiedzania rolnika w jego gospodarstwie, uczestnicy byli zapraszani do siedziby lokalnego dilera, gdzie czekali polscy oraz japońscy serwisanci. Dzięki temu Japończycy mogli zebrać znaczną ilość opinii, jak również więcej polskich traktorów zostało zbadanych przez japońskich specjalistów.
– Kubota Insight Programme jest realizowany po raz 11 w Europie, natomiast 5 raz w Polsce. Dzięki zmianie formy programu mamy większe możliwości zbadania maszyn: możemy wykonać pomiar mocy oraz pomiar wydatku pompy hydraulicznej. W tym roku uświadamiamy ponadto użytkowników o wykonywaniu regularnych prac serwisowych, które pozwalają na długą, bezawaryjną pracę maszyn Kubota – mówi o nowej formule programu Edward Cyc, szef serwisu Kubota w Polsce.
Najważniejszym celem wizytacji japońskich konstruktorów ciągników jest jednak ulepszenie ciągników Kubota. Każdy użytkownik maszyn Kubota, który został wytypowany do udziału w programie, otrzymał do wypełnienia ankietę dotyczącą opinii o użytkowanym traktorze. Uwagi te są później uważnie analizowane przez japońskich inżynierów marki.
– Takie opinie miały wpływ między innymi na udoskonalenie ciągników, które obecnie oferujemy jako serię M5001. Po wizytacji w europejskich gospodarstwach, inżynierowie przekazują raport do działu konstrukcyjnego Kubota i część z zasugerowanych zmian wprowadzają w życie – wyjaśnia Edward Cyc.
Jest to realizacja japońskiej filozofii kaizen, która zakłada wprowadzanie małych usprawnień (według założeń tej metodologii, lepiej jest częściej usprawniać produkt, niż długo przygotowywać się do dużej zmiany). To właśnie dzięki stopniowemu doskonaleniu, ciągniki Kubota w tak szybkim tempie przyjęły się w Europie.
– Japońscy rolnicy przede wszystkim produkują ryż, nie potrzebują więc ciągników dużej mocy. Europejski rolnik uprawia zboża, owoce i warzywa, a więc potrzebuje maszyny o większej liczbie koni mechanicznych. Opinia klienta jest bardzo ważna, a Kubota Insight Programme pomaga nam poznać oczekiwania europejskiego rolnika wobec maszyn Kubota. Dzięki niemu, wiemy, w którym kierunku rozwijać nasze produkty – mówi Tahiro Hashimoto, przedstawiciel serwisu Kubota z Osaki.
W ciągu pięciu dni, przedstawiciele Kubota z Osaki odwiedzili pięciu polskich dilerów marki – Egrol, ALDO, Agromex Krystochowicz, Adrol oraz Polsad. Każdy uczestnik programu otrzymał specjalnie przygotowaną kartę obsługi oraz naklejkę informującą o pozytywnej weryfikacji ciągnika.
red.
fot. Kubota