Aktualności

Kubota - 58 hektarów na dobę

Data publikacji:

Polskie przedstawicielstwo firmy Kubota po raz drugi „wystawiło” ciągnik tej marki do pokazu 24-godzinnej orki. Pierwsza taka próba odbyła się w roku 2014, a kolejna - w dniach 26-27 września na polu spółki Agra-Tech pod Bierutowem na Dolnym Śląsku.

    ciągnik kubotaciągnik kubotaciągnik kubota

Przed tym wyzwaniem stanął ciągnik Kubota M7172, napędzany przez czterocylindrowy, firmowy silnik o mocy 170 KM, zapewniający maksymalny moment obrotowy 711 Nm, z przekładnią bezstopniową KVT. Ciągnik poruszał się na oponach Michelin Multibib 650/65 R28 (przód) i 650/65 R38 (tył), a ciśnienie robocze wynosiło odpowiednio 1,2 i 0,8 bara. Traktor w 24-godzinnym pokazie orki współpracował z 5-skibowym pługiem obracalnym Kubota RM3005 RV z systemem Variomat, który umożliwia orkę ze zmienną szerokością roboczą od 31 cm do 51 cm (podczas testu zastosowano szerokość maksymalną 255 cm) - podczas próby pług ustawiono na głębokość 22 cm.
Warunki testu były wymagające, gdyż prowadzony był na ściernisku po rzepaku, na którego części nie wykonano żadnych zabiegów uprawowych oprócz głęboszowania ścieżek technologicznych. Do orki zestawem marki Kubota wybrano pole o długości od ok. 650 do nawet 1300 m. Podczas testu ciągnik nie zatrzymywał się, a jego tankowanie i zmiany operatorów odbywały się w czasie jazdy (ze zbiornika umieszczonego na pojeździe użytkowym Kubota RTVX1110).
W ciągu 24 h pług zaorał dokładnie 58,09 ha, czyli o prawie 16 ha więcej niż podczas próby przeprowadzonej przed pięciu laty. Średnia wydajność to zatem 2,42 ha/h, a spalanie 12,56 l/ha - w czasie całej próby ciągnik zużył 730 l paliwa.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.