Napęd pojazdów Herkules stanowi 6-cylindrowy silnik marki Iveco o mocy 175 KM, który zapewnia wymaganą moc w każdych warunkach terenu. Sprawne przenoszenie mocy na 4 koła zapewnia przekładnia hydrostatyczna. Prędkość transportowa z pustym zbiornikiem wynosi maksymalnie 40 km/h, prędkość robocza z napełnionym zbiornikiem - 20 km/h.
Opryskiwacz Herkules to maszyna stabilna, poruszająca się na dużych, wąskich kołach z rozstawem regulowanym stopniowo w zakresie od 2,25 do 3 m. Posiada system zapobiegający poślizgowi, skrętne przednie koła oraz - co ważne - duży prześwit opryskiwacza, który standardowo ma 1,5 m. Wartość tę jednak można zwiększyć do 1,8 m. Oprysk w uprawach kukurydzy nie stanowi dla Herkulesa żadnego problemu. Podwozie pojazdu jest amortyzowane hydraulicznie, komfortowe użytkowanie jest więc gwarantowane, maksymalne pochylenie boczne wynosi 10%, natomiast wzdłużne - 20%.
Wysoka wydajność pracy
Opryskiwacze serii Herkules zapewniają szerokość roboczą do 27 m, stabilizowane belki są w pełni sterowane hydraulicznie, a ich obsługa odbywa się za pomocą dżojstika. Zakres podnoszenia belki wynosi od 50 do 230 cm. Duża pojemność zbiornika na ciecz wykonanego z lekkiego i wytrzymałego tworzywa sztucznego, daje niezbędną autonomię podczas pracy.
Opryskiwacz wyposażono we włoską pompę Bertolini o wydajności 400 l/min, opuszczany hydraulicznie rozwadniacz środków chemicznych boczny Polmac, układ płuczący głównego zbiornika oraz zbiornik na wodę do płukania układu cieczowego i do mycia rąk. Zastosowano tutaj również pięciopozycyjne głowice rozpylaczy: po dwa komplety rozpylaczy szczelinowych i jeden inżektorowych. Wszystkie mają zamontowaną wkładkę ceramiczną.
Komfortowe miejsce pracy
Kabina operatora spełnia wysokie standardy. Wyposażona jest w regulowane siedzisko i dodatkowe siedzisko pasażera, ogrzewanie, klimatyzację, filtr węglowy chroniący wnętrze przed szkodliwymi środkami chemicznymi, ergonomiczny panel obsługowy i radio z odtwarzaczem CD. Intuicyjne sterowanie maszyną zapewnia komputer pokładowy Bravo 300 S, jest również opcja pełnej instalacji Isobus wraz z uniwersalnym terminalem sterującym. Kontrola nad hydrauliką belki możliwa jest za sprawą wielofunkcyjnego dżojstika, który obsługuje funkcje podnoszenia, opuszczania, składania, korekcji przechylenia oraz zmiany geometrii belki.
W wyposażeniu standardowym znajdują się ponadto: instalacja oświetlenia drogowego, drabinka do kabiny operatora opuszczana i podnoszona hydraulicznie. W opcji znajdziemy dodatkowo: komputer sterujący Arag 400S, funkcję sterowania pojedynczymi głowicami SeleTRON, system automatycznej kontroli pozycji belki Boom Level, który wykorzystuje czujniki sterujące automatyczną korektą wysokości ustawienia, oświetlenie robocze do pracy nocą, filtry sekcyjne oraz różne rodzaje rozpylaczy.