Gospodarka i rolnictwo

KRIR w sprawie przewozu i przechowywania saletry amonowej

Data publikacji:

Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych na wniosek zgłoszony podczas XII Posiedzenia Krajowej Rady Izb Rolniczych, które odbyło się 6 czerwca 2018 roku, wystąpił 3 lipca 2018 r. do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi o rozważenie możliwości zmiany przepisów krajowych i podjęcie próby dyskusji na forum Unii Europejskiej w zakresie obowiązujących przepisów w UE, dotyczących przewozu i przechowywania saletry amonowej (azotan amonu), która w związku z wejściem w życie przepisów Umowy Europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) została zaliczona do kategorii materiałów niebezpiecznych.

Nowe wymagania są dla producentów rolnych wysoce uciążliwe. Utrudniają transport saletry na pole na przyczepach rolniczych, a nawet w zasobnikach maszyn do nawożenia. Transport saletry w ilości większej niż 1 tona wiąże się m.in. z koniecznością wyposażenia i oznakowania pojazdu, przeszkolenia kierowcy i spełnienia takich wymogów jak dla profesjonalnego przewozu towarów niebezpiecznych. Zmienione przepisy nakładają również na producentów saletry obowiązek modernizacji linii produkcyjnych, co przełoży się niewątpliwie na podwyższenie cen rynkowych saletry i spowoduje wzrost kosztów produkcji rolnej. Samorząd rolniczy wnosi o podniesienie limitu zwolnienia z ADR do 3 ton saletry dla rolników oraz o podjęcie prac dotyczących zwolnienia aktualnych producentów saletry z obowiązku kosztownej modernizacji linii produkcyjnych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.